سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت
سونی: حتی اگر Call of Duty انحصاری نشود، پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت
سونی به سازمان تنظیمکنندۀ رقابت در بازار انگلستان گفته است که حتی اگر Call of Duty روی پلی استیشن باقی بماند، همچنان پلیرها به سمت ایکس باکس خواهند رفت.
طبق بیانیههای سونی خطاب به سازمان کنترل بازار انگلستان، جدای از انتشار نسخههای آیندۀ Call of Duty روی گیم پس (در زمان عرضه)، تفاوتهای احتمالی میان نسخۀ پلی استیشن و ایکس باکس سری Call of Duty پس از تکمیل قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، پلیرها به سمت ایکس باکس جذب خواهند شد. با وجود این که مایکروسافت روی انتشار CoD برای پلتفرمهای پلی استیشن تاکید دارد، اما به نظر میرسد سونی حتی در صورت انحصاری نشدن این فرنچایز، همچنان با تصاحب اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت مخالف است.
طبق پروندۀ بلندبالای منتشر شده از سوی CMA، سونی باور دارد که ویژگیها و محتویات انحصاریای که مایکروسافت برای نسخۀ ایکس باکس Call of Duty در نظر خواهد گرفت، به احتمال زیاد روی کنسول انتخابی مخاطبین تاثیر خواهد گذشت و اکثریت را به سمت ایکس باکس جذب میکند.
بخش سرگرمیهای تعاملی سونی به سازمانهای تنظیمکنندۀ بازار چنین گفته است:
حتی اگر بازیهای آیندۀ CoD روی پلتفرم پلی استیشن باقی بمانند، شرکت مالک میتواند با افزایش تفاوت میان نسخۀ ایکس باکس و پلی استیشن CoD، بازیکنان را به سمت خود جذب کند. مواردی مثل محتویات اضافۀ انحصاری و نسخۀ بهبود یافته در کنار ارائۀ روی سرویس ایکس باکس گیم پس، همگی میتوانند روی کنسول انتخابی پلیرها تاثیر بگذارند.
سونی
نکتۀ قابل توجه این است که سونی در یک دهه گذشته و از آغاز نسل هشتم به طرز تهاجمیای از محتویات انحصاری Call of Duty بهره برده است تا پلی استیشن به کنسول انتخابی مشتریان تبدیل شود. ما شاهد اسکینها، دسترسی زودهنگام به بتا، اپراتورهای اختصاصی مختلف و همچنین محتویات انحصاری متعددی برای پلی استیشن بودهایم و حتی برای Call of Duty: Modern Warfare 2، جدیدترین نسخۀ سری، این قضیه صدق میکند. در نسل هفتم، مایکروسافت حق دریافت محتویات انحصاری CoD را در دست داشت.
اتحادیۀ آنتیتراست و کنترل بازار اروپا برای تحقیق و بررسی هر چه دقیقتر تصاحب اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) از سوی مایکروسافت، در حال نظرسنجی از سازندگان، ناشران و توزیعکنندگان صنعت گیم است تا در مورد نگرانیهای آنها آگاه شود و تصمیمی بهتر را اتخاذ کند.
طبق گزارشهای منتشر شده از سوی Reuters، اروپا قصد دارد تصمیم مقدماتی خود را تا 17 آبان (8 نوامبر) امسال اعلام کند؛ اما نظرسنجی تا 10 اکتبر به پایان خواهد رسید. انتظار میرود که بعد از تصمیم مقدماتی، کمیسیون اروپا تحقیقات 4 ماهۀ خود را آغاز کند.
در هفتۀ گذشته، سازمان نظارتی برزیل بدون اعمال هیچگونه محدودیتی، قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت را تایید و تصویب کرد. سازمان CADE در ادامه متذکر شد که محتوای انحصاری به شدت برای رقابت در بازار کنسولی اهمیت دارد و یکی از دلایل اصلی رهبری پلی استیشن و نینتندو در بازارهای مختلف محسوب میشود.