هاست پرسرعت
بازی

سونی: مالکیت Call of Duty می‌تواند در انتخاب کنسول کاربران مؤثر باشد

سونی: مالکیت Call of Duty می‌تواند در انتخاب کنسول کاربران مؤثر باشد

سونی باور دارد که به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، توسط مایکروسافت، عنوان Call of Duty می‌تواند باعث روی آوردن کاربران به ایکس باکس شود.

سونی در پاسخ رسمی به سوالات نهاد نظارتی (رگولاتوری) برزیل به این مورد اشاره کرد؛ این نهاد نظارتی مانند خیلی از نواحی دیگر، در حال بررسی این قرارداد پیشنهادی جهت تأیید آن است.

در کنار پاسخ‌های چندین شرکت دیگر از قبیل یوبیسافت (Ubisoft)، آمازون (Amazon) و گوگل، پاسخ‌های صورت گرفته توسط شرکت سونی به تعدادی از سوالات در رابطه با پیشنهاد خرید مذکور، به صورت کامل توسط دولت برزیل منتشر شده است.

پاسخ سونی، بیشتر روی وضعیت فعلی بازی‌های AAA تمرکز دارد. اگرچه، بخش زیادی از اظهارات این شرکت، اشاره به اهمیت Call of Duty برای شرکت پلی استیشن دارد، فرنچایزی که به گفتۀ آن‌ها روی «انتخاب کنسول کاربران تأثیرگذار است.»

سونی در پاسخ به سوالات، Call of Duty را «یک بازی اساسی می‌داند: یک بلاک باستر، یک بازی AAA که رقیبی ندارد.»

این شرکت در همین راستا اذعان کرد:

طبق یک مطالعۀ صورت گرفته در سال 2019، اهمیت سری Call of Duty برای صنعت سرگرمی، به طور کلی، غیرقابل توصیف است. این برند، تنها آی‌پی بازی‌های ویدیویی بوده که توانسته با ملحق شدن به غول‌های صنعت سرگرمی از جمله Star Wars ،Game of Thrones ،Harry Potter و Lord of the Rings وارد لیست 10 برند برتر کل این صنعت میان طرفداران شود.

Call of Duty چنان محبوبیتی دارد که روی انتخاب کنسول طرفداران تأثیرگذار است و شبکۀ کاربران وفادار آن، چنان ریشه دوانده است که حتی اگر رقیبی، بودجه کافی برای ساخت محصولی مشابه را داشته باشد، قادر به رقابت با آن نخواهد بود.

تبلیغات

سونی در ادامه، منابع عظیم اختصاص داده شده برای این مجموعه را دلیل اصلی باور خود به عدم احتمال پیدا شدن رقیبی برای آن خطاب کرد:

هر نسخۀ سالانه Call of Duty حدوداً بین 3 الی 5 سال در دست توسعه قرار دارد. از آن جهت که اکتیویژن در هر سال، یک بازی Call of Duty منتشر می‌کند، این معادل سرمایه‌گذاری صدها میلیون دلار در سال است.

تقریباً 1200 نفر روی ساخت هر نسخه و 1500 نفر در انتشار و توزیع آن مشغول هستند. بنابراین، سری Call of Duty به‌تنهایی، توسعه‌دهندگان بیشتری نسبت به بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی در تمام مجموعه‌شان دارد، حتی استودیوهای AAA. همچنین با توجه به برنامه‌های آن، برای استخدام 2000 توسعه‌دهندۀ بیشتر در سال گذشته، احتمالاً اکتیویژن انتظار موفقیت بیشتر Call of Duty در آینده را دارد.

هیچ بازی‌ساز دیگری نمی‌تواند این میزان منابع و متخصص را در توسعۀ بازی اختصاص دهد. حتی اگر بتوانند، Call of Duty آن قدر جاافتاده است که هیچ رقیبی توانایی رسیدن به آن را ندارد؛ هرچند که مطرح باشد.

سونی: مالکیت Call of Duty می‌تواند در انتخاب کنسول کاربران مؤثر باشد

سونی افزود که در دهۀ گذشته، تقریباً هرساله، Call of Duty توانسته جزو ده بازی پرفروش شود و «با اختلاف بسیار، پرفروش‌ترین بازی» در ژانر خود است.

این شرکت در همین راستا گفت:

این عنوان هم‌معنی بازی‌های شوتر اول شخص است و اساساً این دسته را تعریف می‌کند.

حتی بازی‌بازان در فضای مجازی نیز حاکی از این موضوع هستند: Call of Duty بالغ بر بیست و چهار میلیون دنبال‌کننده در فیسبوک و در مقابل، Battlefield هفت میلیون دنبال کننده دارد؛ و بیش از دوازده میلیون دنبال کننده در اینستاگرام که در مقابل، این رقم برای Battlefield دو میلیون است.

سونی افزود:

بعید است که بازی‌بازان به سراغ جایگزین‌های آن بروند، به این خاطر که آشنایی، مهارت‌های خود و حتی دوستانی که با انجام این بازی به دست آورده‌اند را از دست خواهند داد.

حتی در سال‌های ضعیف، مثل 2021، Call of Duty باز هم توانست با اختلاف قابل توجهی، اکثر دیگر بازی‌ها را شکست دهد. برای مثال، (Call of Duty: Vanguard (2021 از نسخه‌های سال‌های پیشین، بسیار ضعیف‌تر شمرده می‌شد، اما با این حال، یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال 2021 بود. به بیان دیگر، حتی در یک سال بد، بازیکنان به برند یادشده وفادار می‌مانند و بازی را خریداری می‌کنند.

سونی در اولین واکنش خود نسبت به پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، در ماه ژانویه گفت که انتظار دارد طبق قراردادهای توافقی، بازی‌های Call of Duty، مولتی پلتفرم باقی بمانند.

سونی: مالکیت Call of Duty می‌تواند در انتخاب کنسول کاربران مؤثر باشد

ایکس باکس، متعاقباً تأیید کرد که قصد دارد بعد از تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، به عرضۀ بازی‌های Call of Duty روی پلتفرم پلی استیشن ادامه دهد.

اگرچه، بعد از آن ادعا شد که اکتیویژن بلیزارد طبق قرارداد، تنها متعهد به انتشار سه بازی بعدی Call of Duty برای کنسول‌های پلی استیشن است؛ از جمله Modern Warfare 2 امسال.

مجموعه‌ی Call of Duty همیشه جزو محبوب‌ترین بازی‌های پلی استیشن بوده است. سال گذشته، طبق اطلاعات مرکز آماری NPD، این مجموعه توانست با بازی‌های Vanguard و Black Ops Cold War، به‌ترتیب جایگاه‌های نخست و سوم پرفروش‌ترین بازی‌های پلی استیشن در آمریکا را از آن خود کند.

DARKSIRENKratosGamerKratosA SlashNimaM.MTPorfosorvahid gamerتاد خالی بند (مطمئنم استارفیلد 2022 میاد)samul(𝘞𝘰𝘭𝘷𝘦𝘳𝘪𝘯𝘦) 𝘓𝘦𝘷𝘪امیر حسینMr.BadGuyABDVDmeysambهادی صفاییعلیDr.PyroInvisible bearded usermore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا