هاست پرسرعت
بازی

سونی: پورت بازی‌ها روی PSVR 2 راحت‌تر خواهد بود

سونی: پورت بازی‌ها روی PSVR 2 راحت‌تر خواهد بود

سونی تأیید کرده است که ساخت بازی‌های واقعیت مجازی برای هدست PSVR 2 نسبت به مدل اول آن، برای توسعه‌دهندگان بسیار راحت‌تر خواهد بود.

آقایان Yasuo Takahashi و Kenjo Akiyama، به ترتیب مدیر سخت‌افزار و مدیر ارشد شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، به‌طور مفصل دربارۀ PSVR 2، مشخصات، کنترلرهای جدید و ویژگی‌های تازه‌ای مثل شفافیت (See Through) و حالت‌های سینماتیک آن صحبت کردند؛ قابلیت See Through از طریق دوربین‌های هدست، به کاربر اجازۀ دیدن محیط اطراف خانه را می‌دهد. آن‌ها همچنین به ویژگی‌های تازه‌ای اشاره کردند که پورت PSVR 2 بازی‌های عرضه شده را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند.

یکی از این ویژگی‌ها، کیت توسعۀ نرم‌افزاری PSVR 2 است که از همین کیت برای توسعۀ بازی‌های پلی استیشن 5 استفاده می‌شود. این یعنی هر سازنده‌ای که بازی‌ای را برای پلی استیشن 5 ساخته باشد، با ابزار PSVR 2 آشنا خواهد بود. محیط تولید این هدست همچنین، از انجین‌های Unity و Unreal Engine پشتیبانی خواهد کرد، دو عدد از بزرگترین موتورهای بازی‌سازی که روی هم در بخش زیادی از بازی‌های موجود در بازار به کار رفته‌اند.

سونی: پورت بازی‌ها روی PSVR 2 راحت‌تر خواهد بود

کنترلرهای PSVR 2 که نسبت به مدل پیشین خود، جای‌گیری دکمه‌های استانداردتری دارند، نیز کار را برای پورت بازی‌های واقعیت مجازی موجود به PSVR 2 آسان‌تر می‌کنند.

تبلیغات

فقط پورت‌ها نیستند که قرار است روی سخت‌افزار واقعیت مجازی آیندۀ سونی راحت‌تر صورت بگیرند. توسعه‌دهندگان تازه‌وارد در بحث بازی‌های واقعیت مجازی نیز به ابزاری دست خواهند یافت که به ساخت بازی در این فضا کمک می‌کند.

VR Trace یکی از این ابزارهاست که از طریق ضبط و بازپخش با شناسایی و نشان دادن مشکلات، عیب‌یابی را برای توسعه‌دهندگان راحت‌تر می‌کند. همچنین، VR Trace اجازۀ استفاده از داده‌های ساختگی به جای ردیابی چشم را می‌دهد که سرعت تست عناوین PSVR 2 را تا حد زیادی بالا می‌برد.

ویژگی آزمون راحتی (Comfort Sample) این هدست نیز ابزار دیگری برای توسعه‌دهندگان تازه‌وارد واقعیت مجازی است که مشکلات احتمالی در صورت وجود FOV غلط یا عدم تطابق افق بازی با دنیای واقعی را نشان می‌دهد.

هدست PSVR 2 در اوایل سال 2023 میلادی عرضه خواهد شد و همین حالا نیز پورت چندین بازی برای آن تأیید شده است؛ از جمله نسخۀ واقعیت مجازی Resident Evil Village و یک نسخۀ واقعیت مجازی تازه از No Man’s Sky. کپکام (Capcom) اعلام کرده است که در جریان رویداد Tokyo Game Show همین ماه، شرکت‌کنندگان می‌توانند بازی Resident Evil Village را روی هدست واقعیت مجازی PSVR2 تجربه کنند.

DARKSIRENبهزاد سالمیناتی گادافسر جنگ نرم سونیDr.Pyroمتینشبح gsxrTlou part 2 game of the centurymeysambABDVDInvisible bearded userامیر گیمرEmperor Nima ShamsEllie TerminatorG.LNAlbertMohsenj74STAR(Squatlatex(Old man editionStar Fire

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا