هاست پرسرعت
خودرو

سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپه‌نوردی پایکس پیک آماده می‌شود

سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپه‌نوردی پایکس پیک آماده می‌شود

آیا تجهیزات آیرودینامیکی این وانت برقی، لرزه به تن رقبا خواهد انداخت؟سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپه‌نوردی پایکس پیک آماده می‌شود

با برگزاری دور جدید مسابقه تپه‌نوردی پایکس‌پیک در ایالات‌متحده، تیم‌ها و شرکت‌های گونگون به دست‌وپا افتاده‌اند تا محصولات مخصوص خود را برای این رویداد آماده کنند. فورد هم از این قاعده مستثنا نیست و می‌خواهد با یک دستگاه وانت برقی عملکرد بالا به رقابت با شرکت‌کنندگان دیگر برود. محصول مسابقه‌ای تازه مجموعه فورد پرفورمنس در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۲,۷۲۱ کیلوگرم نیرو عمودی تولید می‌کند.

سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپه‌نوردی پایکس پیک آماده می‌شود

این خودروی تازه که با نام «سوپرتراک دمنوستریتور» رونمایی شده است به تجهیزات آیرودینامیک خیره‌کننده‌ای مجهز شده است که شامل یک بال بزرگ گردن‌غازی می‌شود که ارتفاعی بیشتر از سقف کابین دارد. از دیگر بخش‌های چشمگیر این خودرو می‌توان به اسپلیتر، گلگیرهای جانبی و دیفیوزر بسیار بزرگ اشاره کرد که درکنار بخش عقب بازنگری شده بدنه، پکیج آیرودینامیکی سوپرتراک دمنوستریتور را تکمیل می‌کند.

سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپه‌نوردی پایکس پیک آماده می‌شود

این ابروانت که اتفاقا شباهت زیادی هم به سوپر ون ۴.۲ دارد، با هدف برد در مسابقه پایکس‌پیک رونمایی شده است؛ از این رو، فورد اطلاعات دیگری را درباره آن منتشر نکرده و به اعلام رقم نیروی عمودی بسنده کرده است. سوپر ون ۴.۲ (که سال گذشته به‌عنوان نماینده فورد در این رقابت‌ها حاضر شد) هم مانند سوپرتراک دمنوستریتور به بالی بزرگ و بدنه بازنگری شده مجهز شده بود تا بیشترین نیروی عمودی را به دست بیاورد و تعادل خوبی در مسیرهای پر پیچ‌وخم قله پایک داشته باشد.

سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپه‌نوردی پایکس پیک آماده می‌شود

سه موتور برقی نیروبخش چرخ‌های سوپر ون ۴.۲ بودند که روی‌هم‌رفته ۱,۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کردند. نسخه قدیمی‌تر سوپر ون ۴.۰ به چهار موتور برقی مجهز شده بود که ۱,۹۷۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کردند اما احتمال استفاده از این پیکربندی کمتر ارزیابی می‌شود.

سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپه‌نوردی پایکس پیک آماده می‌شود

نخستین محصول فورد که با پسوند دمنوستریتور تولید شد، یک دستگاه F-150 لایتنینگ بود که با همکایر RTR تولید شد اما برخلاف نسخه عادی لایتنینگ بیشتر برای کاربردهای آفرودی آماده شده بود و از صفحات بدنه، فنربندی و.. جدید سود می‌برد.

سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپه‌نوردی پایکس پیک آماده می‌شود

رویداد پایکس‌پیک تا ۱۹ روز دیگر آغاز می‌شود و تا آن زمان انتظار می‌رود فورد تصاویر و شاید اطلاعات بیشتری را درباره مسابقه‌دهنده خود منتشر کند. راننده فورد این رقابت، «رومت دوماس»، رکورددار کنونی این رویداد، خواهد بود. با این وجود، شرکت‌های دیگری چون هیوندای هم در تلاش‌اند تا با آیونیک ۵ برقی بهبودیافته خود به مقام نخست دست پیدا کنند. به نظر شما برنده این دوره از رقابت پایکس‌پیک کدام تیم خواهد بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا