هاست پرسرعت
خودرو

سوپر اسپرت ناکام پورشه با پیشرانه ۸ سیلندر و ۷۵۰ اسب بخار قدرت!

سوپر اسپرت ناکام پورشه با پیشرانه ۸ سیلندر و ۷۵۰ اسب بخار قدرت!

پورشه در تولید سوپر اسپرت ‌های ناب تبحر خاصی دارد اما اخیراً در حرکتی سورپرایز کننده به یک پروژه لغو شده خود با پیشرانه ۸ سیلندر و ۷۵۰ اسب بخار قدرت اشاره داشته است.

خودروسازان به ندرت علاقه دارند درباره پروژه‌های لغو شده خود صحبت کنند چه رسد به آنکه برخی جزئیات از خودروهای فوق محرمانه‌ای را که هرگز روی خط تولید را ندیده‌اند منتشر نمایند. خوشبختانه پورشه این‌طور نیست و برخی جزئیات از سوپر اسپرت ناکام خود را که قرار بود پس از ۹۱۸ اسپایدر تولید شود در اختیار خبرنگار مشهور دنیای خودرو استیو ساتکلیف قرار داده است. همان‌طور که می‌دانید تولید ۹۱۸ اسپایدر در اواسط سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.

زمانی که از مارکوس مارکز مدیر پروژه سوخت‌های مصنوعی پورشه درباره چرایی صدور مجوز تولید کیمن ۴ سیلندر پرسیده شد او پاسخی سورپرایز کننده داشت. آن‌طور که گفته شد، ایده اولیه تولید یک پیشرانه ۸ سیلندر تخت برای خودرویی کاملاً متفاوت بود. البته این ایده به چیزی بیشتر از طرح‌های روی کاغذ ختم شد و حتی یک مدل آزمایشی کامل بر اساس شاسی کیمن توسعه یافت. این کوپه پیشرانه وسط به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز بود.

ردلاین پیشرانه یاد شده به ۹ هزار می‌رسید و با گیربکس دستی همکاری می‌کرد. مارکز می‌گوید ما یک خودروی دیوانه کننده با صدایی شگفت‌انگیز تولید کردیم. پورشه هیولای ۸ سیلندر خود را در جاده‌های نزدیک وایساخ و به مدت بیش از یک سال تست کرد اما در نهایت این پروژه لغو شد. مارکز درباره اینکه چرا تست‌ها ناگهان متوقف شد می‌گوید پورشه احساس کرد زمان مناسبی برای تولید این خودرو نیست. مدیر پورشه خاطرنشان می‌سازد:

ما یک شرکت مهندسی هستیم و همیشه به دنبال پاسخ‌های جدید و راه‌حل‌های متفاوت می‌گردیم اما گاهی اوقات این پاسخ‌ها مناسب زمان خود نیستند. ولی تمامی این‌ها بخشی از فرایند مهندسی به حساب می‌آیند و باعث می‌شوند پورشه یک برند خودروساز منحصربه‌فرد باشد.

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید اسطوره زنده لمان ۹۰۴ مدل ۲۰۱۶ است که یکی از چندین خودروی محرمانه پورشه به شمار می‌رود. خودروی یاد شده یک مدل گلی فول سایز بوده و با یک پیشرانه ۸ سیلندر که صدایی باورنکردنی دارد تجسم شده است. ژرمن‌ها اظهار داشته‌اند جانشین ۹۱۸ اسپایدر سرانجام تولید خواهد شد زیرا تولید یک هایپرکار همیشه بخشی از استراتژی پورشه بوده است. اولیور بلوم مدیرعامل این خودروساز همچنین گفته که چنین خودرویی قبل از سال ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا