هاست پرسرعت
خودرو

شاسی بلند جدید چری TJ-1 ؛ دو دیفرانسیل کوچک با آرزوهای بزرگ!

شاسی بلند جدید چری TJ-1 ؛ دو دیفرانسیل کوچک با آرزوهای بزرگ!

شاسی‌بلند کامپکت و جدید چری با آستانه قیمت ۱۴ هزار دلار به نام TJ-1 در خیابان‌های چین رؤیت شده است.

چری فعلاً نام رسمی TJ-1 را مشخص نکرده هرچند از آن به عنوان تنها خودروی چهار چرخ محرک در محدوده قیمتی یاد شده نام می‌برد. ابتدا بهتر است نگاهی به طراحی خودروی موردبحث داشته باشیم. در بخش جلوی چری TJ-1 جلوپنجره‌ای بزرگ به همراه عناصر مشکی‌رنگ و تریم کرومی دیده می‌شوند. بخش بالایی چراغ‌های جلو نیز از طراحی ماتریکس زیبایی بهره می‌برند.

طول/عرض/ارتفاع شاسی‌بلند جدید چری به ترتیب برابر با ۴۵۱۵/۱۸۶۵/۱۶۸۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۶۷۵ میلی‌متر می‌رسد. در پروفایل جانبی این خودرو طراحی متمایز سقف و دستگیره‌های درب پاپ اوت دیده می‌شوند. رینگ‌های ۵ پره با طراحی تیغه‌ای نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر خواهند بود. نهایتاً نیز در بخش پشتی خودرو اسپویلری بزرگ به همراه چراغ‌های ترمز نصب شده در ارتفاع بالا و همچنین دو خروجی اگزوز دیده می‌شوند.

انتظار می‌رود چری TJ-1 در دو نسخه عرضه شود که یکی از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده نماید و دیگری نیز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی پلاگین هیبریدی مجهز باشد. مدل دوم در حالت تمام برقی شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت و برد کلی آن با استفاده از سوخت بنزین و شارژ کامل باتری به حدود ۱۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید. همچنین چری مدعی مصرف سوخت ۴.۵ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر شده است.

بد نیست نگاهی هم به کابین شاسی‌بلند جدید چری داشته باشیم. در این بخش از پوشش عمدتاً مشکی استفاده شده و دکمه‌های فیزیکی به حداقل رسیده‌اند. پانل نمایشگر مستطیلی، نمایشگر مرکزی شناور با ابعاد ۱۴.۸ اینچ، هدآپ دیسپلی و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند جزو موارد قابل‌ذکر هستند. TJ-1 از تکنولوژی تشخیص چهره و همچنین سیستم خودران سطح ۲ سود می‌برد و از دیگر تجهیزات آن می‌توان به صندلی‌هایی با پوشش جیر، گرم‌کن و سردکن و سیستم صوتی سونی اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۵۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا