شایعه: اطلاعات جدیدی از BioShock بعدی فاش شد
شایعه: اطلاعات جدیدی از BioShock بعدی فاش شد
در طول یک سال گذشته، شایعهها و گزارشهای مختلفی را حول بازی جدید BioShock شنیدهایم، اما همچنان خبری از یک رونمایی رسمی نیست.
ساعاتی پیش، یک منبع داخلی تحت نام Oops Leaks جزئیاتی را از BioShock بعدی به اشتراک گذاشت. در سال 2021 نیز همین منبع در مورد مرحلۀ پیشتولید و طرحهای اولیۀ بازی اطلاعاتی را منتشر کرده بود، اما حالا جزئیاتی دیگر را در دسترس قرار داده است.
زمان رونمایی
به نظر میرسد که بازی برای رونمایی در مراسم TGA 2021 و بعد از آن ابتدای سال 2022 برنامهریزی شده بود، اما در میانۀ توسعه 40 نفر از توسعهدهندگان ارشد از جمله کارگردانان، پروژه را ترک کردند و تمامی برنامههای تیم سازنده از بازۀ رونمایی تا تاریخ انتشار به زمانی دیگر موکول شد. در حال حاضر امکان انتشار اولین تیزر از BioShock بعدی در هر مراسمی وجود دارد. گفته میشود که احتمالاً سونی نوعی قرارداد مارکتینگ را از آن خود کرده است، اما بازی به هیچ عنوان در انحصار پلتفرم پلی استیشن نخواهد بود. بنابراین شاید در رویداد بعدی پلی استیشن یا مراسم TGA 2022 شاهد رونمایی از این عنوان باشیم. در حال حاضر تیکتو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) انتهای سال 2024 را هدف قرار داده است.
پروسۀ ساخت بازی
این عنوان همان BioShock همیشگی به شمار میرود و ایدهها، ریبوت یا تحولی عظیم را به خود ندیدهاند. تیم سازنده و تیکتو به شدت نگران کیفیت نهایی هستند و برای همین استودیوی سازنده نمیخواهد هر چه سریعتر پروژه را به پایان برساند و به عبارت دیگر، زمان کافی را در اختیار دارد. در همین راستا، تا زمانی که سازندگان مطمئن نباشند تاخیری در کار نیست و بازی به اندازۀ کافی پولیش شده است، تاریخ عرضه را اعلام نخواهند کرد. در حال حاضر، تیم سازنده به تعداد قبلی نیروی کار خود رسیده و به دنبال استخدام افرادی بیشتری است.
استایل هنری، داستان و گیمپلی
بازی در قطب جنوب روایت میشود، جهان آزاد است و خط اصلی داستان آن چندین پایان مختلف خواهد داشت. تراکم آب و حجم وسیع آن تم کلی روایت را تشکیل میدهد و در ماموریتهای جانبی بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.
استایل هنری بازی بسیار شبیه به Deathloop بوده و حس و حال تهاجم 1960 بریتانیا و تمهای ضدفرهنگی را در خود جای داده است. همچنین به نظر میرسد که شخصیت اصلی بازی مونث خواهد بود. بازی عظمت بسیار بیشترین نسبت به نسخههای قبلی دارد و پلیر از قدرتهای متنوع و ترکیب آنها بهره میبرد.
داستان حول پناهندگان و مهاجران شکل میگیرد. شهر بازی یک محل امن و سرپناه برای افرادی است که Rapture (محل روایت نسخههای اول و دوم) را ترک کردهاند. در این ایالت شاهد تعامل میان جامعهای خواهید بود که از چندین فرهنگ مختلف تشکیل شده است؛ بنابراین، در این محل ترکیبی از معماری اسکاندیناوی، آسیایی، ویکتوریایی و … را مشاهده خواهید کرد؛ یک شهر که مشابه آن را ندیدهاید. از سوی دیگر، در حقیقت بازی شامل دو شهر Borealis و Aurora میشود و هدف از این تقسیمبندی، به تصویر کشیدن اختلاف طبقاتی است. Borealis منطقۀ ثروتمندان و افراد بالا مقام محسوب میشود؛ در حالی که Aurora شهری کومونیستی مشابه شوروی بوده که با زحمت زندانیان و کارگران ساخته شده است.
نظر شما در این باره چیست؟