هاست پرسرعت
بازی

شایعه: توسعۀ Perfect Dark با مشکلات رهبری و فرهنگ کاری مواجه بود

شایعه: توسعۀ Perfect Dark با مشکلات رهبری و فرهنگ کاری مواجه بود

بر اساس صحبت‌های توسعه‌دهندگان سابق Perfect Dark که در استودیوی The Initiative مشغول به کار بودند، این تیم با مشکلات رهبری و فرهنگ کاری دست و پنجه نرم می‌کرد.

در اواخر اسفند سال گذشته، منابع داخلی مختلف و برخی سازندگان سابق Perfect Dark، به خروج جمع کثیری از اعضای ارشد استودیوی سازنده، کندی پروسۀ ساخت و فقدان استقلال در خلاقیت اشاره دارند.

تقریباً نیمی از توسعه‌دهنگان ارشد استودیوی اِنشتیو (The Initiative)، این تیم را ترک کرده‌اند و در طول یک سال و نیم گذشته، بازی Perfect Dark تحت‌ تاثیر مستقیم قرار گرفته است. بخش قابل توجهی از این افراد، نقش‌های کلیدی را برعهده داشته‌اند که در میان آن‌ها نام کارگردان بازی، دن نیوبرگر (Dan Neuburger)، و طراح ارشد مرحله یعنی کریس اونیل (Chris O’Neill) به چشم می‌خورد. جولیون مایرز (Jolyon Myers) و دو طراح ارشد دیگر نیز در روزهای گذشته انشتیو را به مقصد استودیوهای گوناگون ترک کرده‌اند.

زمان‌بندی این جدایی‌ها، با اعلامیۀ همکاری با کریستال داینامیکس در ماه سپتامبر سال گذشته نیز هماهنگی دارد. از تمامی این اتفاقات و مدارک موجود می‌توان نتیجه گرفت که سازندۀ Tomb Raider نقش بسیار کلیدی‌تری در رهبری پروژۀ Perfect Dark دارد. عده‌ای از منابع معتبر مانند وبسایت VGC، طی مصاحبه با اعضای سابق گزارش دادند که بازی با مشکلاتی مواجه بوده و استودیوی سازنده وضعیت مناسبی ندارد و به همین دلیل قراردادی با کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) منعقد شده است. برخی دیگر از جمله ویراستار Windows Central، یعنی جز کوردن (Jez Corden)، گزارش دادند که پروسۀ ساخت به خوبی پیش می‌رود. حالا در مصاحبه‌ای تازه، مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس باکس، تمامی مشکلات را تکذیب کرده است.

پس از این صحبت‌ها، باری دیگر آقای اندی رابینسون (Andy Robinson)، ویراستار وبسایت VGC، در توییتر اعلام کرد که موج‌های متعدد جدایی سازندگان و مصاحبۀ با آن‌ها دقیقاً به مشکلات اشاره دارند. رابینسون در ادامه اشاره کرد که تیم انشتیو همیشه قصد اضافه کردن استودیویی باتجربه را به پروسۀ ساخت داشته و این موضوع باعث نگرانی سازندگان نبوده، بلکه مشکلات رهبری انشتیو باعث جدایی آن‌ها شده است. وی در این باره گفت:

تبلیغات

من باور دارم که اضافه شدن کریستال داینامیکس به پروسۀ ساخت، برای پروژه مثبت باشد و بخشی از آن به این موضوع مربوط می‌شود که دارل گلگر، رئیس کنونی انشتیو، در گذشته رهبری کریستال داینامیکس را برعهده داشته است. اما پیام‌های متعددی را دریافت کرده‌ام که مشکلات فرهنگ کاری بسیاری در استودیو وجود دارد که تعداد کمی از آن‌ها مستقیماً مدیریت ایکس باکس را سرزنش کرده‌اند.

از آنجایی که برخی از این افراد به استودیوهای دیگر ایکس باکس ملحق شده‌اند؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد مدیریت ایکس باکس موضوع اصلی باشد.

منابع وبسایت VGC، به این وبسایت اطلاع داده‌اند که غافلگیر خواهند شد اگر ورود کریستال داینامیکس به پروسه ساخت Perfect Dark و از سوی دیگر خروج اعضای کلیدی انشتیو، باعث ریبوت پروژه و از سرگیری مراحل توسعه نشود. به دنبال این موضوع، احتمالاً سال‌ها تا انتشار این عنوان فاصله داریم.

نظر شما در این باره چیست؟

DARKSIRENناتی گادAlbertmeysambHerfeiy@alistarEllie Terminatorexample(Squatlatex(Old man editionPouyaEmperor Nima ShamsWoundsShambageo0ashil0oتاد خالی بند (مطمئنم استارفیلد 2022 میاد)

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا