هاست پرسرعت
خودرو

شرکت آمریکایی کروز به دنبال مجوز تولید تاکسی خودران «مبدا»

شرکت آمریکایی کروز به دنبال مجوز تولید تاکسی خودران «مبدا»

شرکت کروز درخواست مجوز تولید و تجاری سازی خودروی خودران «مبدا» (Origin) را به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده ارسال کرده است. خودرویی که سال هاست مقدمات ساخت آن در حال انجام است و اکنون زمان تولید تجاری آن فرا رسیده است.

کروز ساخت این خودرو را در جهت پیروی از شش فرمان وزارت حمل و نقل ایالات متحده برای نوآوری در صنعت حمل و نقل این کشور اعلام کرده است: ارتقای دسترسی جابجایی برای همه، ایجاد شغل، دوستدار محیط زیست بودن و تضمین پیشگامی ایالات متحده در توسعه و تولید فناوری خودران و هوش مصنوعی. برای «مبدا» تمام این تیک ها خورده است. چرا که الکتریکی است و قرار است در کارخانه جنرال موتورز میشیگان ساخته شود. البته، این مدل بیشتر به دلیل خودران بودن مورد توجه قرار گرفته است و نکته دیگر در مورد آن این است که برای سالمندان و افراد کم توان نیز امکان دسترسی حمل و نقل راحت تری ایجاد می کند.

فقدان راننده همچنین باعث می شود که هزینه جابجایی با آن به طور قابل توجهی ارزان تر از تاکسی های اینترنتی مرسوم باشد. با وجود اینکه این شرکت هنوز قیمت «مبدا» را فاش نکرده است، اما بنا بر اظهارات خانم مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز سواری با Origin کمتر از 1 دلار در هر مایل هزینه دارد که این رقم به طور قابل ملاحظه ای کمتر از هزینه جابجایی با تاکسی های اینترنتی فعلی است که حدود 2.50 تا 3.00 دلار در هر مایل هزینه دارد.

Cruise-Origin-Street.jpg

کروز قصد خود را برای ساخت و عرضه «ده ها هزار» Origin در سال های آینده ابراز کرده است. به گفته کروز ساخت این خودرو نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه است و با توجه ویژه به ایمنی طراحی شده‌ است تا با در نظر گرفتن ضرایب اطمینان چند لایه اطمینان حاصل شود که «هیچ نقطه ای در حسگرها، پردازش گرها، شبکه و یا تامین قدرت وجود ندارد که با ایجاد اشکال در آن کارکرد خودرو دچار اختلال شود». این مدل همچنین دارای یک مجموعه حسگر چند لایه است که توانایی ردیابی افراد و اشیاء متعدد، حتی در هوای تاریک یا آب و هوای نامساعد را دارد.

Cruise-Origin-interior.jpg

شاکله طراحی خودروی Origin شبیه به فولکس واگن سدریک مفهومی است که در اواسط سال 2018 میلادی معرفی شد. از آنجایی که «مبدا» خودران است، دارای یک فضای داخلی کاملا نوین است که در آن از فرمان، پدال و ابزارهای دور فرمان خبری نیست. با حذف این اجزا، مقدار فضای قابل توجهی آزاد شده که به طراحان این امکان را داده است که یک کابین دلپذیر و جادار را برای مسافران تدارک ببینند. کابینی که دارای دو ردیف صندلی است که رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند.

vw-sedric.jpg

البته خودروی Origin برای خرید شخصی در دسترس نخواهد بود و در عوض، شرکت کروز مالک تمامی این خودروها و سرویسی خواهد بود که مسافران از آن استفاده می کند.

کروز انتظار دارد که Origin طول عمری بیش از 1,000,000 مایل (1,609,344 کیلومتر) داشته باشد که این رقم شش برابر بیشتر از متوسط عمر خودروهای فعلی است. این عمر بالا به کاهش هزینه ها و در نتیجه مقرون به صرفه نگه داشتن کرایه ها کمک می کند.

محله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا