شرکت Valve در حال بازسازی اپلیکیشن موبایل استیم است

شرکت Valve در حال بازسازی اپلیکیشن موبایل استیم است

شرکت ولو (Valve) برنامه‌های خود را برای بازسازی اپلیکیشن موبایل استیم (Steam) اعلام و از کاربران برای استفاده از نسخه‌ی بتای آزمایشی آن دعوت کرده است.

بدون شک استیم یکی از محبوب‌ترین و بهترین پلتفرم‌های دیجیتالی برای خرید بازی‌های PC به شمار می‌رود. این فروشگاه امکاناتی را در اختیار گیمرها فراهم می‌کند که فروشگاه‌های دیگر مانند اپیک گیمز و Origin فاقد آن هستند. با این حال، همه بخش‌های استیم بی‌نقص نیستند. اپلیکیشن موبایل استیم از سال 2010 در دسترس بوده و از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است. با این حال، ولو اخیراً از بازسازی اساسی اپلیکیشن موبایل استیم خبر داده است.

ولو با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که در حال تست یک نسخه‌ی بتا از اپلیکیشن موبایل استیم است. نسخه‌ی بتا برای کاربرانی که از نسخه فعلی اپلیکیشن مذکور در اندروید یا iOS استفاده می‌کنند، در دسترس قرار دارد. با این حال، کاربران iOS ممکن است به دلیل محدودیت 10000 کاربر که توسط اپل (Apple) اعمال شده است، به صورت محدود به آن دسترسی خواهند داشت.

مانند نسخه قبلی برنامه بازیکنان می توانند انتظار داشته باشند که بتوانند در فروشگاه‌ها جستجو کرده و کدهایی را برای عملکرد Steam Guard دریافت نمایند. همچنین امکان ورود به سیستم با اسکن کد QR نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش PC، مرور کتابخانه و اعلامیه‌های به‌روز شده و بهبود یافته و امکان استفاده از چندین حساب در یک دستگاه را اضافه می‌کند. ولو از هر کاربری که به نسخه بتا می‌پیوندد، درخواست می‌کند تا حد امکان بازخورد خود را ارائه نماید و همچنین از کسانی که برنامه را ندارند در مورد آنچه که انتظار دارند، نظرسنجی می‌کند.

در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعاتی از زمان عرضه این اپلیکیشن جدید در دسترس نیست. به نظر می‌رسد نظرات کاربران در مورد بتای این اپلیکیشن متفاوت است. برخی ادعا می‌کنند که زمان بارگذاری و اسکرول بهبود یافته و رابط کاربری خوبی دارد و برخی ادعا می‌کنند تاخیرها بیشتر و گیج‌کننده شده است. تعداد دیگری از کاربران ابراز تاسف کرده‌اند که حداقل در حال حاضر سرویس چت از طریق اپلیکیشن در دسترسی نیست. البته سازگاری با یک اپلیکیشن جدید زمان بر خواهد بود. برخی از این مشکلات احتمالاً به سازگاری با دستگاه‌‎ها یا اینکه برنامه هنوز در مرحله بتا قرار دارد، مربوط هستند.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل