شورولت کامارو ۱۹۶۹ فاینال اسپید با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و بدنه فیبر کربنی
شورولت کامارو ۱۹۶۹ فاینال اسپید با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و بدنه فیبر کربنی
کمپانی فاینال اسپید که در اوکلاهاما آمریکا مستقر است از شورولت کامارو ۱۹۶۹ مجهز به کیت بدنه فیبر کربنی که قدرت ۶۵۰ اسب بخار دارد رونمایی کرد.
فاینال اسپید به خاطر تولید دوج چارجر با بدنه فیبر کربنی شناخته شده و بر پایه موفقیت همان خودرو دست به تولید کامارو کلاسیک نیز زده است. استفاده از متریال فیبر کربن باعث میشود این خودروی عضلانی و کلاسیک وزن پایینی داشته باشد.شورولت کامارو ۱۹۶۹ فاینال اسپید با نام مستعار “وایرال” شناخته میشود و اولین کامارو ۱۹۶۹ دنیا با بدنه فیبر کربنی به شمار میرود. در کل بیش از ۳ هزار ساعت صرف تولید خودروی موردبحث شده و بدنه آن دارای مشخصات OE است. برای تولید قطعات بدنه از دستگاه اتوکلاو استفاده میشود تا حداکثر صرفهجویی در وزن تضمین شود و درعینحال استحکام و سختی آن دست نخورده باقی بماند. به منظور نمایش صنعت گری باورنکردنی فاینال اسپید و الگوی خاص موجود روی قطعات، بدنه کامارو ۱۹۶۹ موردبحث با پوشش شفاف BASF پوشانده شده است.
داخل کابین نیز رول بار چهار نقطهای سفارشی برای محافظت از سرنشینان وجود دارد. در بخش جلوی کابین صندلیهای چرمی VXR نصب شدهاند و کمربندهای ایمنی چهار نقطهای با آلکانترا نیز وجود دارند. پشت آمپرهای کلاسیک باعث میشوند جذابیتهای کامارو دو چندان شود. سیستم تهویه مطبوع را نیز شرکت اولد ایر تأمین کرده است. در بخش سیستم صوتی شاهد استفاده از محصولات شرکت آلپین هستیم که شامل آمپلیفایر پنج کاناله، بلندگوهای فوکال و ساب ووفر است.
پیشرانه LT4 جنرال موتورز در سینه شورولت کامارو ۱۹۶۹ فاینال اسپید میتپد و قدرت ۶۵۰ اسب بخار تولید میکند. پیشرانه از هدرز جدید با جنس فولاد ضدزنگ استفاده میکند و اگزوز سفارشی آن نیز دارای مافلرهای مگنافلو است. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی ترمک T-56 به چرخ ها فرستاده میشود. یکی از مزیتهای اصلی استفاده از بدنه فیبر کربنی مدرن در خودروی موردبحث استفاده از گزینههای متنوع برای سیستم تعلیق خواهد بود. در این مورد میتوانیم به ساب فریمهای اسپیدتک در جلو و عقب به همراه فنرهای پیچشی JRi اشاره کنیم که هندلینگ سطح بالایی را ارائه میکنند.
ترمزهای ویلوود با کالیپرهای بزرگ و روتورهای ۱۴ اینچی نیز باعث خواهند شد مالک کامارو ۱۹۶۹ نگرانی از بابت توقف خودروی خود نداشته باشد. ترمزهای یاد شده پشت رینگهای سهتکه VX3C-SL و لاستیکهای تویو R888R پنهان شدهاند. همانگونه که میدانید بازتولید خودروهای کلاسیک با قطعات بدنه فیبر کربنی در سالهای اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این دسته از خودروها دارای وزن کم و قدرت بالایی هستند و همراه ظاهر کلاسیک خود میتوانند تواناییهای در حد ابر خودروهای مدرن داشته باشند. سلبریتی هایی همچون کوین هارت که مالک دوج چارجر ۱۹۷۰ با بدنه فیبر کربنی است به افزایش محبوبیت چنین خودروهایی کمک کردهاند. حتی برخی خودروسازان همچون دوج نیز وارد میدان شدهاند. دوج از طریق بخش دایرکت کانکشن خود قطعات پرفورمنس را برای محصولاتش ارائه میکند.