هاست پرسرعت
خودرو

شورولت کامارو ZL1 گاراژ ۵۶ از ناسکار راهی لمان می‌شود!

شورولت کامارو ZL1 گاراژ ۵۶ از ناسکار راهی لمان می‌شود!

امروز خبری هیجان‌انگیز اعلام شد و مبنی بر اینکه شورولت کامارو ZL1 با قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب بخار از ناسکار راهی مسابقات استقامت لمان خواهد شد.

تا همین چندی پیش خودروهای مسابقه‌ای لمان در رویدادی ویژه حضور می‌یافتند چراکه پیشرانه‌های دیزلی و هیبریدی آن‌ها چیز جدیدی برای موتور اسپرت بود. در آن طرف طیف نیز پیشرانه‌های ۸ سیلندر تنفس طبیعی کوروت و خودروها پانوز قرار داشتند با صدای جذاب خود جلب‌توجه می‌کردند. خروج پانوز از دنیای مسابقات قهرمانی استقامت و استفاده کوروت از میل‌لنگ تخت باعث شد هیچ تیم کارخانه‌ای در لمان با صدای خاص محصولات آمریکایی حضور نداشته باشد. البته به لطف پروژه جدید گاراژ ۵۶ چنین امری می‌تواند در ماه‌های آینده تغییر کند.

پروژه خاص گاراژ ۵۶ یک شورولت کامارو ZL1 شکل گرفته بر اساس خودروی ناسکار شرکت است. گفته می‌شود در طی ماه‌های آینده کارهای مربوط به تائید و شرکت این خودرو در مسابقات انجام خواهد شد. گاراژ ۵۶ نام خاص لمان برای خودروهای خلاقانه و آزمایشی است که می‌توانند در مسابقات حضور یابند و در پیت شماره ۵۶ توقف کنند. تیم SRT41 دعوت شده در سال ۲۰۲۱ اولین نماینده گاراژ ۵۶ در ۵ سال بوده است. آخرین باری که درباره گاراژ ۵۶ مقاله‌ای منتشر شد به نیسان دلتا وینگی مربوط می‌شود که در لمان ۲۰۱۲ حضور داشت. ظاهراً ایده حضور یک خودروی مسابقه‌ای بازنگری شده در گاراژ ۵۶ به جیم فرانس مدیرعامل ناسکار نسبت داده می‌شود که یک شورولت هیبریدی را به رئیس مسابقات پیر فیلون پیشنهاد داد. دو شاخه جذاب موتور اسپرت در سال جاری وضعیت ویژه‌ای خواهند داشت زیرا لمان یک‌صد سالگی و ناسکار هفتادوپنج‌سالگی خود را جشن می‌گیرند. البته خبری از قوای محرکه هیبریدی در کامارو ZL1 نیست و نمی‌دانیم که این امر چه تأثیری روی شرکت خودرو در مسابقات خواهد داشت.

کار توسعه این محصول را هندریک موتور اسپرت بر عهده دارد و سال پیش با ناسکار، گودیر و شورولت همکاری کرده است. چنین همکاری‌ای در پوشش بدنه کامارو در مسابقات دیتونا ۵۰۰ به نمایش گذاشته است. بدنه خودرو از رنگ آبی و نقره‌ای جذاب با عناصر طلایی و پرچم آمریکا سود می‌برد. زیر بدنه نیز نسخه سبک‌تر خودروی کاپ با بهینه‌سازی‌های مربوط به مسابقات استقامت وجود دارد. پهنا و ارتفاع کامارو ZL1 نسبت به خودروی کاپ تغییری ندارد اما چند میلی‌متری طویل‌تر شده است. برخی تغییرات همچون اسپلیتر جلوی جدید و دیفیوزر در خودرو دیده می‌شوند. همچنین ارتفاع اسپویلر نیز کمی بیشتر شده است. باک سوخت هم در خودروی ناسکار ظرفیت ۲۰ گالنی داشته اما حالا به ۳۲ گالن می‌رسد. به این موارد باید استفاده از سوخت ویژه مسابقات لمان را نیز اضافه کرد. همچنین لاستیک‌های مسابقه‌ای ایگل گودیر با رینگ‌های ۱۸ اینچی BBS همراه می‌شوند.

بهینه‌سازی‌های صورت گرفته روی دیسک‌های ترمز کامپوزیتی شورولت کامارو ZL1 باعث شده‌اند وزن آن کمتر شود. یکی از مدیران هندریک موتور اسپرت می‌گوید پیشرانه ۵.۸ لیتری تنفس طبیعی خودرو قدرتی در محدوده ۷۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. چنین نیروی قابل‌توجهی از طریق گیربکس ۵ سرعته سکونشئال به چرخ ها فرستاده می‌شود. مایک راکنفلر که دو بار قهرمان لمان شده است به همراه جیمی جانسون و جنسون باتن مشهور وظیفه تست خودرو را بر عهده خواهند داشت. جیم فرانس گفته است:

چیزی که از ابتدای پروژه برای ما اهمیت داشت حضور خودروی استوک واقعی ناسکار در لمان بود. من فکر می‌کنم اروپایی‌ها تحت تأثیر توانایی‌های جامعه ناسکار قرار خواهند گرفت. کامارو ZL1 واقعاً خودروی مسابقه‌ای تر و تمیزی است

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا