هاست پرسرعت
خودرو

شکایت از جگوار به خاطر مشکلات باطری‌های ال‌جی

شکایت از جگوار به خاطر مشکلات باطری‌های ال‌جی

تعدادی از مالکین I-Pace به دلیل مشکلاتی مثل خاموش شدن ناگهانی خودرو حین رانندگی از جگوار شکایت کرده‌اند. دلیل این مشکلات می‌تواند باطری‌های ساخت ال‌جی باشد.

کراس‌اوور الکتریکی جگوار از باطری‌های ساخت ال‌جی استفاده می‌کند یعنی همان سازنده‌ای که باطری‌های شورلت بولت و هیوندای کنا EV را هم تأمین می‌کند. پیش‌ازاین، چندین آتش‌سوزی از این خودروها گزارش شد که سؤالاتی را در مورد پکیج باطری مطرح کرد. در نوامبر ۲۰۲۰، ال‌جی ابتدا قبول نکرد که باطری‌ها دلیل این آتش‌سوزی‌ها بوده‌اند اما حدود یک سال بعد، این شرکت کره‌ای پذیرفت به خاطر فراخوان‌ها، ۱.۹ میلیارد دلار به جنرال موتورز و ۶۲۶ میلیون دلار به هیوندای پرداخت کند.

شکایت از جگوار به خاطر مشکلات باطری‌های ال‌جی

جگوار I-Pace نیز که از باطری‌های ال‌جی استفاده می‌کند، در اوایل سال ۲۰۲۱ به دلیل آتش‌سوزی باطری‌ها خبرساز شد و در تابستان ۲۰۲۲ نیز یک I-Pace مدل ۲۰۱۹ هنگام شارژ در خانه‌ای در فلوریدا آتش گرفت. در می امسال، جگوار برای ۶,۳۶۷ دستگاه I-Pace فراخوان صادر کرد که شامل تمام مدل‌ها از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ می‌شد. مشکل این خودروها داغ شدن بیش‌ازحد پکیج باطری است که منجر به آتش‌سوزی می‌شود. به گفتهٔ جگوار، می‌توان با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل را برطرف کرد اما این کار باید فقط در نمایندگی‌های جگوار انجام شود. علاوه بر این، به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، در صورت لزوم، ماژول‌ها یا کل باطری‌ها به‌صورت رایگان تعویض خواهند شد.

شکایت از جگوار به خاطر مشکلات باطری‌های ال‌جی

اما طرح یک دعوای حقوقی داستان را جدی‌تر کرده است. خانمی در کالیفرنیا می‌گوید I-Pace او که به پکیج باطری دوم مجهز بوده که در سال ۲۰۲۱ روی خودرو نصب شده، در آوریل امسال هنگام رانندگی ناگهان متوقف می‌شود:

از آوریل امسال خودرو دائماً دچار مشکل شده است و چند ماه پیش ناگهان خاموش شد. بله در حین رانندگی! این بسیار نگران‌کننده است. خودرو را به نمایندگی بردم و حدود یک ماه طول کشید تا درست شود.

وی که از نحوهٔ برخورد جگوار با این موضوع اصلاً رضایت ندارد، شکایت کرده است. در این پرونده آمده است که خودروساز بریتانیایی قبل از صدور فراخوان از مشکلات باطری کراس‌اوور خود آگاه بوده است. علاوه بر این، مالکان دیگری هم مشکلاتی در رابطه با باطری I-Pace گزارش کرده‌اند.

شکایت از جگوار به خاطر مشکلات باطری‌های ال‌جی

مالک دیگری تجربهٔ مشابهی داشته و گفته است:

در حال رانندگی با خودرو در سراشیبی بودم که چندین پیام اخطار روی نمایشگر ظاهر شد مثل “ایراد باطری”. سپس به‌سرعت اخطار “توقف خودرو” به نمایش درآمد اما پیش از آنکه من فرصت این کار را داشته باشم، همهٔ سیستم‌های خودرو از کار افتادند و ماشین خاموش شد. ترمز کار نمی‌کرد، فرمان کار نمی‌کرد و من هنوز در حال حرکت به سمت پایین شیب بودم و نمی‌توانستم خودرو را متوقف کنم.

بااین‌حال، گفته شده مالکین I-ace باید پیش از به‌روزرسانی نرم‌افزاری خودرو، باطری‌ها را حداکثر ۷۵ درصد شارژ کنند تا نهایتاً مشخص شود دلیل مشکلات این کراس‌اوور الکتریکی چیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا