هاست پرسرعت
خودرو

شکایت مالکان خودروهای هیوندای به خاطر پوسته شدن رنگ خودرو

شکایت مالکان خودروهای هیوندای به خاطر پوسته شدن رنگ خودرو

بسیاری از دارندگان خودروهای مختلف هیوندای در سراسر دنیا، با مشکل آفتاب‌سوختگی زودهنگام و پوسته شدن رنگ خودروهای خود مواجه شده‌اند.
شکایت مالکان خودروهای هیوندای به خاطر پوسته شدن رنگ خودرو

هیوندای به دلیل مشکل رنگ در مدل‌های جنسیس خود درگیر یک دعوی حقوقی در نیویورک شده است. به گفتهٔ مالکان، رنگ بدنهٔ هیوندای جنسیس خیلی زود دچار آفتاب‌سوختگی شده و پوسته می‌شود. گفته شده این مشکلات رنگ معمولاً دو تا سه سال پس از تولید خودرو ایجاد می‌شود. آفتاب‌سوختگی و اکسیداسیون زودرس این خودروها باعث کدر شدن رنگ، تغییر رنگ و پوسته شدن رنگ بدنه می‌شود. ظاهراً در نمونه‌های سفید و کرمی‌رنگ هیوندای جنسیس، رنگ بیرونی حالت زرد یا نارنجی پیدا می‌کند.

شکایت مالکان خودروهای هیوندای به خاطر پوسته شدن رنگ خودرو

در این شکایت، هزینهٔ ترمیم رنگ بسته به‌ شدت آسیب بین ۲۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار تخمین زده شده است و حتی برخی از مالکان به خاطر عدم پرداخت این هزینه ترجیح داده‌اند با همان شرایط رنگ از خودرو استفاده کنند. همچنین مالکان ادعا کرده‌اند که وقتی مشکل را به هیوندای گزارش کرده‌اند، هیچ توجهی نکرده و مسئولیتی بر عهده نگرفته است. سازندهٔ کره‌ای از مالکان خواسته خودشان هزینهٔ ترمیم رنگ را پرداخت کنند. یکی از خودروهای مشکل‌دار که در این دادخواست ذکر شده، نسل اول هیوندای جنسیس است. این خودرو از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ در آمریکا عرضه شد و در نسل دوم به جنسیس G80 تغییر نام داد. البته هیوندای بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ جنسیس کوپه را هم عرضه می‌کرد ولی مشخص نیست آن خودرو هم با مشکل رنگ مواجه است یا نه.

شکایت مالکان خودروهای هیوندای به خاطر پوسته شدن رنگ خودرو

مالکان بر این باور هستند که این مشکل کاملاً قابل‌پیشگیری بوده و به خاطر کوتاهی هیوندای رخ داده است زیرا محصولات دیگر خودروسازان با چنین مشکلی مواجه نشده‌اند. دارندگان خودروهای هیوندای اکنون به دنبال جبران خسارت‌های مالی به‌علاوهٔ هزینه‌های شکایت و وکالت هستند. این دادخواست دسته‌جمعی تحت عنوان «کلاه‌برداری از اموال شخصی» علیه هیوندای موتور آمریکا تنظیم شده است. این دادخواست در ۱۵ مارس ۲۰۲۴ صادر شده و هم‌اکنون در دادگاه‌های منطقه‌ای ایالات‌متحده و نیویورک در حال بررسی است.

شکایت مالکان خودروهای هیوندای به خاطر پوسته شدن رنگ خودرو

جالب اینکه این اولین باری نیست که در مورد پوسته شدن رنگ خودروهای هیوندای می‌شنویم زیرا مالکان این خودروها در کشورهایی مثل هند و استرالیا هم گروه‌هایی را در فیس‌بوک ایجاد کرده‌اند تا از مشکلاتی که در رنگ نمونه‌های سفید خودروهای هیوندای پس از تنها چند سال ایجاد می‌شود شکایت کنند. این گروه که Hyundai Paint Peel نام دارد، هم‌اکنون ۲,۳۰۰ عضو دارد. برخی از مالکان تصاویری از رنگ پوسته شدهٔ هیوندای خود را منتشر کرده‌اند که خودروهای مختلفی از این شرکت مثل i20، توسان، سانتافه، النترا، سوناتا و جنسیس را نشان می‌دهد. فعلاً مشخص نیست که این مشکل به خاطر آب‌وهوای گرم ایجاد می‌شود یا یک ایراد کارخانه‌ای است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا