شیائومی از کشف 10 هزار حساب جعلی برای بدنام کردن خودروهای خود خبر داد!

شیائومی از کشف 10 هزار حساب جعلی برای بدنام کردن خودروهای خود خبر داد!
شیائومی مدعی کشف کمپین بدنامسازی با ۱۰ هزار حساب جعلی در شبکههای اجتماعی است که علیه خودروهایش فعالیت میکردند.
مشکلات بخش خودرویی شیائومی به این زودیها فروکش نمیکند. تنها چند روز پس از عذرخواهی شیائومی از خریداران SU7 به دلیل کاپوت آیرودینامیک ۶ هزار دلاری که دریچههای آن صرفاً تزئینی بودند و کمی پس از بهروزرسانی نرمافزاری که قدرت مدل اولترا را از ۱۵۲۶ اسب بخار به ۸۸۸ اسب بخار کاهش داد، حالا شیائومی ادعا میکند کمپین بدنامسازی علیه برند خود را کشف کرده است. این خبر درست چند روز پیش از رونمایی شاسیبلند الکتریکی YU7 و چیپست اختصاصی Xring 01 توسط شیائومی منتشر شد. تیم حقوقی شیائومی در پستی در شبکههای اجتماعی اعلام کرد که تلاش هماهنگی برای بدنام کردن شرکت از طریق حدود ۱۰ هزار حساب کاربری در شبکههای اجتماعی کشف شده است. چندین مظنون اکنون تحت تحقیقات مقامات چینی قرار دارند.
طبق گزارش رسانههای محلی، این گروه مجرمانه از دسامبر ۲۰۲۴ فعال بوده است. شیائومی ادعا میکند که این افراد از نرمافزارهای خودکار تولید محتوا برای جعل اطلاعات نادرست درباره شرکت استفاده کرده و حدود ۱۰ هزار حساب کاربری را برای انتشار شایعات و اظهارات کذب بهصورت مخرب مدیریت کردهاند. این گروه ظاهراً با تحریک مخالفتهای آنلاین، سعی در تخریب اعتبار شیائومی داشته است. شیائومی این وضعیت را نوعی جدید از جرم آنلاین به نام «ارتش آبی» توصیف کرد که در آن گروهی مجرمانه با استفاده از نرمافزارهای خودکار، محتوای جعلی را در مقیاس وسیع تولید میکنند. این شرکت اظهار داشت:
زنجیره توزیع پیچیده است و مقیاس عملیات بسیار بزرگ است. این موضوع تأثیر بسیار منفی بر محیط آنلاین و اعتبار شرکت ما داشته است.
اگرچه نامی از عاملان ذکر نشده اما رقبای متعددی میتوانند در این ماجرا دخیل باشند. خودروهای امروزی بیشازپیش به فناوری وابستهاند و با نزدیکتر شدن صنایع چیپست و خودروسازی، این وابستگی در آینده افزایش خواهد یافت. وقتی یک برند نوآور مانند شیائومی وضعیت موجود را به چالش میکشد، رقبا را به نگرانی میاندازد. اگر این ادعای شیائومی صحت داشته باشد و رقبا تا این حد برای تخریب شیائومی تلاش میکنند، واضح است که از آینده این برند هراس دارند.