هاست پرسرعت
خودرو

صاحب یک «رولزرویس رِیث» خانه اش را فروخت تا خودرویش را الکتریکی کند!

صاحب یک «رولزرویس رِیث» خانه اش را فروخت تا خودرویش را الکتریکی کند!

مرز باریکی بین اشتیاق و وسواس وجود دارد که در مورد «وینسنت یو» خیلی ها معتقدند که او این مرز را رد کرده است! او که یک کارآفرین کانادایی در بریتیش کلمبیا است، یک رولز رویس ریث در گاراژ خود دارد. البته نه نسخه ای از این کوپه باشکوه مانند بقیه، بلکه یک نسخه کاملاً الکتریکی از آن. او قبل از ورود «رولزرویس اسپکتر» (Spectre)، خودروی الکتریکی این برند، به بازار که برای اواخر سال 2023 میلادی برنامه ریزی شده است، پیش دستی کرد و موفق شد با الکتریکی کردن خودروی خود، از کارخانه جلو بزند.

او چهار سال تمام وقت صرف کرد تا بتواند قطعات روغنی Wraith خود را یک به یک از خودو جدا کند و آنها را با قطعات الکتریکی جایگزین کند. به ثمر رساندن این تغییر، مستلزم سفرهای متعدد به آلمان، ژاپن و ایالات متحده برای تامین قطعات ضروری بود. در حالی که همه اینها یک ماجراجویی شگفت انگیز به نظر می رسد، اما وینست، برای تحقق آن مجبور به پرداخت هزینه هنگفتی شده است. او برای تامین مالی این پروژه گران قیمت، خانه اش را فروخت!

خوب، البته که گاهی اوقات مجبوریم فداکاری های زیادی بکنیم تا به چیزهایی که برایشان اشتیاق داریم، برسیم. اما همسر وینسنت این تصمیم انقلابی او را به قدری برنتافت که تصمیم گرفت راه خود را از شریک زندگی اش جدا کند.

این ریث الکتریکی، اکنون می تواند تا 500 کیلومتر را بدون نوشیدن جرعه ای بنزین بپیماید، که با در نظر گرفتن وزن این کوپه، برد قابل توجهی به حساب می آید. به خصوص که خودروی الکتریکی شده با اضافه شدن پَک باتری، بسیار سنگین تر از مدل اصلی آن است که حدود 2500 کیلوگرم وزن دارد.

rolls-royce-wraith.jpg

حال وینسنت یک شرکت جدید راه‌اندازی کرده است که تبدیل‌ خودروهای بنزینی به الکتریکی را مدیریت می‌کند.

ایده این کار زمانی به ذهن وینسنت یو رسید که با انتقاد شدید دختر بزرگش به خاطر رانندگی با خودروی بنزینی مواجه شد: «پدر، شما نباید با یک ماشین بدبو در شهر بچرخید و مثل یک فرد ثروتمند بی ملاحظه هوا را آلوده کنید!». آنجا بود که او تصور یک خودروی الکتریکی ریث را در ذهن پروراند و این نقطه شروعی بود که مهندس 50 ساله، به کمک چند مکانیک دست به کار شود و کوپه لوکس خود را جراحی کند و یک قلب الکتریکی در آن تعبیه کند.

از موتور الکتریکی گرفته تا پک باتری و هر چیز دیگری که در بین آنها قرار می گیرد، تیم تمام کارهای لازم را انجام داد. حال دانش و تجربه وینسنت به خوبی برای تبدیل های سفارشی دیگر استفاده می‌شود و او شرکت Mars Power را برای تبدیل خودروهای احتراقی به برقی ایجاد کرده است.

وقتی از او پرسیده شد که آیا این همه تلاش ارزشش را داشت، به نظر نمی رسید که از اینکه همسرش او را ترک کرده ناراحت باشد: «تا زمانی که داستان من بتواند لبخندی بر لبان یک نفر که به تغییرات اقلیمی فکر می کند بنشاند، خوشحالم!».

محله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا