هاست پرسرعت
خودرو

صدای جذاب پیشرانه 12 سیلندر گوردون موری T.33 در دور بالا!

صدای جذاب پیشرانه 12 سیلندر گوردون موری T.33 در دور بالا!

گوردون موری T.33 به پیشرانه ۱۲ سیلندر بکار رفته در سوپر اسپرت T.50 مجهز شده و صدایی فوق‌العاده دارد.

گوردون موری با تولید T.50 ثابت کرد چه اعجوبه‌ای را توسعه داده است. در کنار پیشبرد اهداف توسعه T.50S پیست محور، این شرکت مشغول توسعه سوپر اسپرت پایه خود با نام T.33 نیز هست. این خودرو اندکی سنگین‌تر و کم‌رمق‌تر از T.50 الهام گرفته از مک لارن F1 خواهد بود اما هنوز هم در بطن خود از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری کازورث با ۶۰۷ اسب بخار قدرت و ردلاین ۱۱۱۰۰ بهره می‌برد.

گوردون موری به دنبال دستیابی به وزن حدود ۱۰۹۰ کیلوگرم است و به تازگی اولین نسخه پیش‌تولیدی T.33 را تست کرده است. اگرچه این خودرو با نسخه تولیدی فاصله دارد اما پیشرانه ۱۲ سیلندر آن صدایی فوق‌العاده ارائه می‌کند. داریو فرانچیتی راننده تست شرکت و قهرمان ایندی ۵۰۰ با T.33 پیش‌تولیدی که جیمز نام دارد هنرنمایی می‌کند. او کاملاً مراقب خودروست و به نظر می‌رسد دمای هوا نیز پایین است هرچند او از جرات کافی برای شتاب دادن به خودرو برخوردار است.

پیشرانه T.33 از نظر ردلاین کاملاً به مدل T.50 با ردلاین ۱۲۱۰۰ نزدیک است هرچند با تنظیمات اعمالی، سوپرکار جدید موری گشتاور بیشتری را در دورهای پایین تولید می‌کند. حداکثر گشتاور ۴۵۱ نیوتون متری این نیروگاه پرقدرت در دور ۹۵۰۰ حاصل می‌شود. نسبت تراکم نیز به رقم قابل‌توجه ۱۴ به ۱ می‌رسد و شرکت موردبحث در ابتدا تلاش داشت T.33 را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا سکونشئال تولید کند اما همه خواهان گیربکس دستی بودند و به همین خاطر عرضه آن با گیربکس سکونشئال لغو شد.

طبیعتاً یک خودروی پیش‌تولیدی از نظر تجهیزات کابین کامل نخواهد بود و در گوردون موری T.33 نیز برخی دکمه‌ها و پانل‌ها را می‌بینیم. در پایان ویدئو نیز فرانچیتی دور پیشرانه را به ۹ هزار دور در دقیقه می‌رساند تا صدای تولیدی متفاوت نسبت به T.50 را بشنویم. با این تفاسیر بی‌صبرانه منتظر معرفی سوپر اسپرت جدید گوردون موری خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا