هاست پرسرعت
خودرو

صدرنشینی لکسوس و نیسان در مطالعه کیفیت اولیه جی‌دی پاور 2025

صدرنشینی لکسوس و نیسان در مطالعه کیفیت اولیه جی‌دی پاور 2025

در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور ۲۰۲۵، لکسوس و نیسان بهترین عملکرد را داشته‌اند درحالی‌که آئودی و ولوو در قعر جدول جای گرفته‌اند.
صدرنشینی لکسوس و نیسان در مطالعه کیفیت اولیه جی‌دی پاور 2025

اکستریم اکستریم

موسسه جی‌دی پاور گزارش سالانه مطالعه کیفیت اولیه را برای سال ۲۰۲۵ منتشر کرده است. این مطالعه که اکنون در چهلمین سال خود قرار دارد، بازخورد بیش از ۹۲ هزار خریدار خودروهای مدل ۲۰۲۵ را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها درباره مشکلات تجربه‌شده در ۹۰ روز اول مالکیت سؤال کرده است. شرکت‌کنندگان در بازه زمانی ژوئن ۲۰۲۴ تا می ۲۰۲۵ به ۲۲۷ پرسش در زمینه‌های مختلف ازجمله موتور، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کیفیت کابین و تجربه رانندگی پاسخ دادند. درحالی‌که برندهای لوکس معمولاً در زمینه قابلیت اطمینان عملکرد برجسته‌ای ندارند، لکسوس با ۱۶۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو در صدر رتبه‌بندی قرار گرفت.

صدرنشینی لکسوس و نیسان در مطالعه کیفیت اولیه جی‌دی پاور 2025

در مقابل، سایر خودروسازان لوکس عملکرد ضعیف‌تری داشتند و آئودی با ۲۶۹ مشکل در جایگاه آخر ایستاده است. ولوو با ۲۵۸ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو، تنها اندکی بهتر عمل کرد و در رتبه ماقبل آخر قرار گرفت. اختلاف قابل‌توجهی بین نیسان و اینفینیتی مشاهده می‌شود. نیسان به‌عنوان یک برند غیرلوکس با تنها ۱۶۹ مشکل، در رتبه دوم قرار گرفته درحالی‌که برند لوکس اینفینیتی با ۲۴۲ مشکل در نزدیکی انتهای جدول خودنمایی می‌کند. میانگین مشکلات در سال جاری ۱۹۲ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو بود که نسبت به ۱۹۴ مشکل سال گذشته بهبود اندکی نشان می‌دهد. بسیاری از برندهای لوکس عملکردی پایین‌تر از میانگین داشتند، به‌استثنای لکسوس (رتبه ۱)، جگوار (رتبه ۴)، بیوک (رتبه ۹)، جنسیس (رتبه ۱۰) و پورشه (رتبه ۱۳).

صدرنشینی لکسوس و نیسان در مطالعه کیفیت اولیه جی‌دی پاور 2025

تنها یک برند بیش از آئودی مشکل داشته که ریویان با ۲۶۹ مشکل است. بااین‌حال، این استارتاپ آمریکایی به دلیل عدم تطابق با معیارهای مطالعه، در رتبه‌بندی نهایی جای نگرفته است. تسلا نیز با ۲۰۰ مشکل، هم‌رده با کادیلاک و تویوتا بود ولی به همان دلیل ریویان در رتبه‌بندی نهایی گنجانده نشد. عملکرد ضعیف تویوتا در مقایسه با میانگین، شگفت‌آور است. همچنین دیدن مزدا با ۲۲۵ مشکل، هم‌رده با فولکس‌واگن، کمی غافلگیرکننده است. البته این مطالعه تنها ۹۰ روز اول مالکیت را پوشش می‌دهد و معیاری برای قابلیت اطمینان بلندمدت نیست. جی‌دی پاور اشاره می‌کند که خودروهای لوکس معمولاً مشکلات بیشتری نسبت به خودروهای غیرلوکس دارند. خودروهای پلاگین‌هیبریدی نسبت به خودروهای الکتریکی مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند و مدل‌های کاملاً جدید معمولاً نسبت به نسخه‌های قبلی خود مشکلات بیشتری دارند.

صدرنشینی لکسوس و نیسان در مطالعه کیفیت اولیه جی‌دی پاور 2025

این مطالعه تنها به قابلیت اطمینان محدود نیست، بلکه سایر مشکلات گزارش‌شده توسط مالکان را نیز در برمی‌گیرد. برای مثال، جی‌دی پاور به نارضایتی روزافزون از کنترل‌های لمسی سیستم تهویه اشاره می‌کند که بسیاری از رانندگان آن را غیرکاربردی می‌دانند. شکایت دیگر درباره جا لیوانی‌ها است که اغلب نمی‌توانند انواع مختلف لیوان‌ها و بطری‌ها را به‌خوبی نگه دارند. بازگردیم به آئودی که به نقاط ضعف خود، حداقل در زمینه کیفیت کابین، اذعان کرده است. اسکار دا سیلوا مارتینز، رئیس بخش ارتباطات محصول و فناوری آئودی، در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت:

ما در گذشته قطعاً در زمینه کیفیت عملکرد بهتری داشته‌ایم، اما دوباره به آن سطح خواهیم رسید.

در همین حال، در بخش خودروها، پورشه ۹۱۱ بهترین عملکرد را داشته و با کمترین مشکلات در ۹۰ روز اول مواجه بوده است.

صدرنشینی لکسوس و نیسان در مطالعه کیفیت اولیه جی‌دی پاور 2025

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا