هاست پرسرعت
خودرو

طرح دیجیتالی لامبورگینی اوروس کوپه منتشر شد، عجیب اما جذاب!

طرح دیجیتالی لامبورگینی اوروس کوپه منتشر شد، عجیب اما جذاب!

اوروس یکی از پول‌سازترین خودروهای تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود و نسخه‌های متنوعی از آن تولید شده است اما جای خالی یک مدل یعنی کوپه در خانواده اوروس احساس می‌شود هرچند طراحان اخیراً رندرهای دیجیتالی چنین مدلی را منتشر کرده‌اند.

بازار شاسی بلندها در این سال‌ها بسیار پیشرفت کرده است و تقریباً هر خودروساز مشهوری چندین نماینده در آن دارد. علاوه بر شاسی بلندهای استاندارد، بسیاری از برندها محصولاتی با نام شاسی بلندهای کوپه را نیز عرضه می‌کنند که شاید فضای کابین کمتری داشته باشند اما از نظر بصری جذاب‌تر هستند. لامبورگینی جزو معدود برندهایی است که فاقد نماینده‌ای در این بازار محدود است اما با توجه به این رندرها می‌توانیم حدس بزنیم اوروس کوپه در صورت تولید به چه شکلی خواهد بود.

این رندرها را Kolesa.ru منتشر کرده است و در آن شکل کلی، ابعاد و فاصله بین محوری اوروس تغییری ندارد. با اینکه خود ما طرفدار شدید شاسی بلندهای کوپه نیستیم اما باید اذعان کرد رندرهای لامبورگینی اوروس کوپه به ویژه در پروفایل جانبی جذاب از کار درآمده‌اند. واضح است که در فرایند تبدیل خودرویی پنج درب به سه درب، درب‌های جلو به‌طور قابل‌توجهی طویل‌تر می‌شوند و خط سقف نیز خمیده‌تر از قبل به نظر می‌رسد. دیگر تغییر اوروس کوپه نسبت به مدل واقعی دستگیره‌های درب جدید است که از اوراکان قرض گرفته شده‌اند.

البته باید دانست اوروس سه درب در واقعیت توسط منصوری معرفی شده است. مشتریان این تیونر مشهور درخواست‌های زیادی جهت تولید اوروس سه درب داشتند و نهایتاً منصوری نیز با صرف یک و نیم سال زمان اقدام به معرفی آن کرد. پروژه منصوری که با نام وناتوس کوپه ایوو سی شناخته می‌شود از نظر ابعاد و فاصله بین محوری تغییری ندارد اما ستون B آن حدود ۲۰۰ میلی‌متر عقب‌تر رفته است. منصوری همچنین گلگیرهای عقب اوروس سه درب خود را پهن‌تر کرده است تا رینگ‌های بزرگ‌تری را استفاده کند. این قدبلند ایتالیایی همچنین از کیت بدنه کامل با اسپویلرها و دیفیوزرهای خشن سود می‌برد. نهایتاً باید گفت اوروس با استقبال بسیار خوبی از سمت مشتریان مواجه است زیرا برای خرید نسخه صفرکیلومتر آن از کارخانه باید حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ صبر کنید. لامبورگینی اخیراً اعلام کرد دیگر سفارش خرید مدل درون‌سوز را دریافت نمی‌کند و مشتریان باید منتظر معرفی مدل پلاگین هیبریدی بمانند. همین موضوع درباره اوراکان نیز صدق می‌کند، خودرویی که قبلاً تمامی نسخه‌های برنامه ریزی شده آن برای تولید به فروش رسیده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا