هاست پرسرعت
خودرو

علاقه مالکان خودروهای تسلا به عبور از رودخانه پر آب!

علاقه مالکان خودروهای تسلا به عبور از رودخانه پر آب!

وجود معبری پر از آب باران در انگلستان به جاذبه‌ گردشگری برای مالکان تسلا تبدیل شده است! خودروها اقدام به عبور از آب می‌کنند و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نیز بازدیدهای زیادی دارد.

ایلان ماسک سال ۲۰۲۰ گفته بود خودروهای تسلا می‌توانند به مدت کم، مشابه یک قایق عمل کنند. از آنجایی که خودروهای برقی فاقد ورودی‌ها هستند و باتری و پیشرانه آن‌ها در برابر ورود آب مقاوم شده ، پس چنین ادعایی منطقی خواهد بود. حالا به نظر می‌رسد برخی مالکان خودروهای تسلا گفته‌های ماسک را خیلی جدی گرفته‌اند!

در ناتینگ همپشایر انگلستان معبری وجود دارد که ظاهراً در سال‌های اخیر به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. بخشی از این معبر محل عبور آب باران بوده و افراد برای عبور از آن ناچار هستند دل به آب بزنند. در روزهای گذشته ویدئویی از چندین خودروی تسلا منتشر شده که به راحتی از این محل عبور می‌کنند و البته ارتفاع آب نیز به حدی است که به بالای چراغ‌های جلوی تسلا مدل ۳ می‌رسد. البته گفته می‌شود بسته به میزان بارندگی ارتفاع آب می‌تواند بالاتر هم برود. اگرچه اخبار متعددی درباره عدم نفوذ آب به قوای محرکه خودروهای برقی منتشر شده اما عبور خودروهای تسلا از این مسیر احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد؛ اما چنین چیزی درباره خودروهای درون‌سوز صدق نمی‌کند زیرا از ورودی‌های هوا، اگزوز و دیگر قطعات حساس به آب برخوردار هستند هرچند برخی خودروهای آفرود و شاسی‌بلند به گونه‌ای مهندسی می‌شوند که تا حد مشخصی در زیر آب دوام بیاورند.

ماسک در سال ۲۰۱۶ گفته بود:

ما قطعاً عبور از آب را توصیه نمی‌کنیم اما توانایی تسلا مدل S در عبور از آب به حدی است که برای مدت کوتاهی می‌تواند به یک قایق تبدیل شود.

او حتی ویدئویی از مدل S حاضر در تونلی آب گرفته را منتشر کرده بود. این خودرو درحالی‌که سایر خودروهای درون‌سوز گرفتار سیلاب شده بودند به راه خود ادامه می‌داد. البته یکی از مالکان نسخه‌های قدیمی‌تر تسلا مدل S گفته پس از رانندگی در باران شاهد خرابی خودروی خود بوده است. ماسک درباره سایبرتراک نیز ادعاهای مشابهی داشته و ظاهراً این خودرو می‌تواند از دریاچه‌ها نیز عبور کند. با توجه به ویدئوهای منتشر شده می‌توان گفت خودروهای تسلا در عبور از رودخانه‌هایی با عمق کم مشکلی نخواهند داشت. محصولات این برند در بحث ایمنی همواره بالاترین امتیازها را از نهادهای مربوطه در آمریکا کسب کرده‌اند هرچند برای عبور از آب باید نکات ایمنی را مدنظر داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا