هاست پرسرعت
بازی

علت فروش کم بازی‌های Pikmin از زبان خالق فرنچایز

علت فروش کم بازی‌های Pikmin از زبان خالق فرنچایز

به‌تازگی و در پی عرضه Pikmin 4 برای نینتندو سوییچ، خالق فرنچایز، شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، به توجیه فروش نه چندان چشمگیر عناوین سری Pikmin پرداخته است.

تبلیغات

میاموتو، خالق برخی از تحسین‌شده‌ترین فرنچایزهای تاریخ صنعت گیم، از جمله Mario و The Legend of Zelda، علت اصلی فروش ضعیف بازی‌های فرنچایز Pikmin را «سختی بیش از حد این بازی‌ها برای مخاطبان نینتندو» می‌داند. در مقایسه با فرنچایز‌های محبوب دیگر نینتندو از قبیل ماریو، Pikmin هرگز نتوانسته به فروشی که از آن انتظار می‌رفت، دست پیدا کند.

میاموتو معتقد است که دلیل اصلی این سطح از دشواری، ناشی از این بوده که کارکتر پیکمین، به راحتی میمیرد؛ هرچند او از تصمیم تیم سازنده برای گنجاندن این مکانیک در بازی‌های Pikmin دفاع می‌کند و اعتقاد دارد «ارتباط با فناپذیری، کلید اصلی پیام Pikmin است». او همچنین اضافه می‌کند که کنترل‌ها در بازی‌های قبلی، بیش از حد پیچیده بودند؛ چیزی که او امیدوار بود در دنباله مورد انتظار این فرنچایز، به درستی در بازی اعمال شود.

میاموتو طی مصاحبه‌ای با رسانه VGC و پیش از عرضه Pikmin 4، در رابطه با فروش عناوین فرنچایز Pikmin بیان داشت:

تا به امروز، سه بازی از این سری منتشر شده، از Pikmin تا Pikmin 3. شخصاً همیشه از خودم می‌پرسیدم که چرا با وجود اینکه این بازی‌ها بسیار سرگرم کننده‌اند، فروش بیشتری نداشتند؟ چرا مردم فکر می کنند بازی‌های این فرنچایز اینقدر سخت هستند؟ متوجهم که وقتی مرگ یکی از فاکتور‌ها باشد، بازی برای مردم سخت‌تر جلوه می‌کند. اما من فکر می‌کنم قدرت این فرنچایز، در ارتباط آن با فناپذیری است. اگر چیزی برگشت‌ناپذیر باشد، باید راهی برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته پیدا کنید.

علت فروش کم بازی‌های Pikmin از زبان خالق فرنچایز
Pikmin 4

در ارتباط با جذب مخاطبان جدید برای Pikmin 4، میاموتو اصرار داشته که نسخه جدید فرنچایز، باید همچنان برای مخاطبان قدیمی آشنا باشد تا هیچگونه احساس بیگانگی با آن نداشته باشند. وی هدف توسعه‌دهندگان در ساخت Pikmin 4 را بدین شکل توصیف کرد:

بازی اول چالش عمیق‌تری داشت، در حالی که بازی دوم از نظر محتوا گسترده‌تر بود و ما با Pikmin 3، به چیزی نزدیک‌تر به بازی اول بازگشتیم. اما بعد از فکر کردن به آن، متوجه شدم که می‌توانیم هر دو کار را انجام دهیم.

یوجی کاندو، کارگردان Pikmin 4، با گفته های میاموتو موافق است و اظهار دارد که تیم توسعه، اولویت های خود را بر کنترل بهتر دوربین، هوش مصنوعی و سایر کنترل‌ها برای پلیر‌های جدید قرار داده است. در باقی موضوعات، او می‌گوید که توسعه‌دهندگان می‌خواستند همه چیز را مطابق با روح بازی‌های قبلی حفظ کنند و از بهترین‌ عناصر سه عنوان پیشین فرنچایز، برای توسعه Pikmin 4 بهره بگیرند.

نسخه جدید فرنچایز Pikmin، هم اکنون برای کاربران نینتندو سوییچ در دسترس بوده و با کسب نمره ۸۸ متاکریتیک، یکی از بهترین عناوین انحصاری نینتندو سوییچ در سال جاری لقب گرفته است.

تبلیغات
DARKSIRENKRATOSEFAN1NemesisOmid_Fshهیولاmariored-eyed Banished Knightsefirot2011Dark FantasHaj_HosseinMasterPop_StarManny CalaveraODEAmir :))A.Offmeysambv-alkalineThe Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا