عملکرد بینقص پورت PS5 بازی Monster Hunter Rise
عملکرد بینقص پورت PS5 بازی Monster Hunter Rise
آخرین نتایج آنالیز نسخه PS5 بازی Monster Hunter Rise، عملکرد بسیار خوب توسعهدهندگان کپکام در پورت بازی اکشن و نقش آفرینی نینتندو سوییچ به نسل فعلی کنسولهای سونی را نشان میدهد. اجرای بازی با نرخ فریم مستمر ۶۰ و امکان بهرهگیری از گرافیک نزدیک به نسخهی پی سی بازی، از ویژگیهای قابل ذکر بازی روی PS5 است.
کاربران با انتخاب حالت پیش فرض، میتوانند نرخ فریم اجرای بازی را اولویت قرار و بدون افت فریم از بازی لذت ببرند. البته برای افرادی که به کیفیت گرافیکی بازی اهمیت بیشتری میدهند نیز حالت گرافیکی در نظر گرفته شده است. علاوهبر این میتوانند ویژگیهای جداگانهای مانند کیفیت نمایش تکسچرها و سایهها یا حتی حرکات پوشش گیاهی محیط بازی را بهصورت مجزا تنظیم کرد.
فارغ از اینکه کدامیک از آپشنهای بازی را انتخاب کنید، Rise تقریباً همیشه به نرخ فریم ۶۰ دست پیدا کرده و تقریبا همواره آن را حفظ میکند. درواقع Digital Foundry تحت تاثیر پورت بی نقص توسعهدهندگان کپکام برای انتقال بازی به پلتفرم نسل نهمی سونی قرار گرفتند. بهخصوص زمانیکه حالت متمرکز بر گرافیک بازی فعال میشود.
براساس نتایج بهدست آمده توسط کارشناسان این سایت، رزولوشن تصاویر مانستر هانتر رایز در مقیاس ۱۲۵ درصد افزایش یافته و به نسبت تصویر 4800×2700 در کیفیت 4K میرسد. درواقع بازی با اعمال یک تکنیک anti-aliasing رزولوشن بالاتر تصاویر (در سطح 4.8K) را به 4K تقلیل میدهد که Digital Foundry آن را «تمیز و بدون نقص» توصیف کرده است.
کپکام با استفاده از موتور گرافیکی RE Engine خود به ارتقاء این بازی در پلتفرم نسل فعلی سونی پرداخته است.