هاست پرسرعت
خودرو

عملکرد دیدنی و صدای شگفت‌انگیز مرسدس AMG وان در گوودوود ۲۰۲۳

عملکرد دیدنی و صدای شگفت‌انگیز مرسدس AMG وان در گوودوود ۲۰۲۳

یک دستگاه مرسدس AMG وان با حضور در فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۳ و طی کردن مسیر رفت و برگشت در هوایی بارانی توجه همه را به خود جلب کرد.

پشت فرمان این ابر خودروی آلمای برند اشنایدر نشسته بود کسی که ۵ بار قهرمان مسابقات DTM شده و سفیر برند AMG محسوب می‌شود. در کنار اشنایدر نیز یکی از یوتیوبرهای معروف با نام کاربری رانا حضور داشته که مالک برخی از خودروهای سطح بالای دنیاست و جزو ۲۷۵ نفری خواهد بود که هایپرکار مشهور مرسدس را خریداری کرده است. در کنار وان برخی خودروهای مطرح دیگر همچون لامبورگینی روئلتو و مرسدس AMG GT کوپه ۲۰۲۴ حضور دارند. ابر خودروی هیبریدی مرسدس با رنگ مشکی مات خود صدای شگفت‌انگیزی تولید می‌کند و اگرچه پیشرانه ۶ سیلندر آن حجم ۱.۶ لیتری دارد اما در حالت مسابقه‌ای شاهد نعره‌های فوق‌العاده آن هستیم. البته همان‌طور که می‌دانید این نیروگاه آهنین از فرمول یک گرفته شده و ردلاین آن به ۱۱ هزار می‌رسد و حتی در دور آرام ۱۲۵۰ نیز صدای زیادی تولید می‌کند.

هرچند باید دانست مهندسان مرسدس AMG تلاش‌های زیادی داشته‌اند تا دور آرام پیشرانه را کاهش دهند زیرا دور آرام پیشرانه‌های فرمول یک حدود ۵ هزار بوده و ژرمن‌ها به خاطر پاس کردن قوانین آلایندگی مجبور به رعایت چنین مواردی بوده‌اند. نکته قابل‌توجه بعدی به تعویض دنده‌ها مربوط می‌شود که بسیار احساس‌برانگیز بوده و گیربکس ۷ سرعته دستی با کلاچ مسابقه‌ای کربنی عملکرد تحسین‌برانگیزی دارد. مسیر تنگ گوودوود نیز بهترین مکان برای رانندگی پرفشار با مرسدس AMG وان نیست اما پرچم‌دار پرفورمنس مرسدس حتی در سرعت‌های پایین نیز موجودی مخوف به نظر می‌رسد.

دید رو به بیرون از شیشه جلوی این خودرو کاملاً خاص خواهد بود زیرا آیرودینامیک فعال مرسدس کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. از آنجایی که در وان خبری از شیشه عقب نیست بنابراین مرسدس یک دوربین را برای دید عقب نصب کرده است. این دوربین در سپر عقب و بالای پلاک قرار داشته و با آینه وسط دیجیتالی همکاری می‌کند. در کابین نیز دو نمایشگر دیگر وجود دارد که یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. البته حاشیه‌های این نمایشگرها برای هایپرکار سال ۲۰۲۳ ضخیم بوده و سورپرایز کننده جلوه می‌کنند. غربیلک فرمان نیز انگار از خودروی مسابقه‌ای لوئیس همیلتون قرض گرفته شده است. مرسدس AMG وان سریع‌ترین خودروی تولیدی نوربرگ رینگ بوده و بنا به گفته ژرمن‌ها اولین و آخرین خودرویی خواهد بود که پیشرانه فرمول یک را در محصولی جاده‌ای پذیرا شده است. تولید هایپرکار بعدی مرسدس قبلاً رد شده چراکه قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی باعث شده‌اند مهندسان با چالش‌های زیادی در بهینه‌سازی پیشرانه فرمول یک و هماهنگی آن با کاربری جاده‌ای روبرو باشند. با این تفاسیر در آینده دیگر خودرویی شبیه وان را نخواهیم دید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا