هاست پرسرعت
خودرو

عملکرد فاجعه‌بار جک E10x در تست تصادف؛ کسب صفر ستاره ایمنی!

عملکرد فاجعه‌بار جک E10x در تست تصادف؛ کسب صفر ستاره ایمنی!

دور نهایی تست‌های تصادف لاتین انکپ ۲۰۲۲ با نتایج بسیار بدی برای خودروی چینی جک E10x به پایان رسیده است، نتایجی که این برند را به شدت شرمنده خواهد کرد.

اگرچه در ماه‌های اخیر اخبار امیدوار کننده‌ای از عملکرد مطلوب برخی برندهای چینی در تست‌های تصادف مؤسسات گوناگون منتشر شده اما خودروی جک E10x که با نام های EJS1 و E-S1 هم شناخته می‌شود تمامی رشته‌های چینی‌ها را پنبه کرده است! این هاچبک چینی از قوای محرکه برقی استفاده می‌کند و توسط برند سهول عرضه می‌شود. برند یاد شده در سال ۲۰۱۸ و با جوینت ونچر سئات، فولکس‌واگن و جک تأسیس شده است.

جک E10x سال پیش عرضه شد و حالا لاتین انکپ آن را بررسی کرده است. اگرچه خودروی موردبحث اولین محصول برقی با صفر ستاره ایمنی نیست اما لاتین انکپ می‌گوید جک پس از وقوع تصادف از جلو به‌صورت خودکار خاموش نمی‌شود. نکته نگران کننده بعدی درباره این خودرو به برخورد جانبی مربوط می‌شود که بازهم خودرو خاموش نمی‌شود. به همین خاطر باتری جک E10x همچنان متصل بوده و کار می‌کند. موضوع بدتر اینکه سایش بیش از حد لاستیک در زمان بررسی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی باعث شده لاتین انکپ تست یاد شده را متوقف کند. تأسف‌بار آنکه در عصر حاضر هنوز هم برخی خودروها همچون E10x فقط با دو کیسه هوا عرضه می‌شوند. علاوه بر این ECS فقط به‌صورت سفارشی عرضه می‌شود و برخی سیستم‌های ایمنی پیشرفته دیگر نیز اصلاً روی جک E10x وجود ندارند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به ترمز اضطراری، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دستیار سرعت اشاره کرد.

جک E10x در بخش‌های تصادف جلو، جانبی و حفاظت سرنشینان و عابران پیاده تست شده و ۰ درصد در بخش حفاظت سرنشینان بزرگ‌سال، ۶.۳۴ درصد در زمینه حفاظت از سرنشینان خردسال، ۲۰.۲۵ درصد در زمینه محافظت از عابران پیاده و ۶.۹۸ درصد از زمینه سیستم‌های ایمنی را به دست آورده است. لاتین انکپ می‌گوید:

این خودرو دارای ساختار غیر پایدار در زمان برخورد جلو بوده و حفاظت چندانی از سینه راننده به عمل نمی‌آورد و این به معنی جراحت‌های سنگین در زمان برخورد است. نتیجه این تست‌ها باعث کسب صفر ستاره ایمنی توسط جک شده است.

لاتین انکپ همچنین خودروهای کیا اسپورتیج و میتسوبیشی اوت لندر را نیز بررسی نموده و هر دو خودرو عملکرد بسیار بهتری نسبت به جک داشته‌اند. کیا سه ستاره ایمنی و میتسوبیشی هم پنج ستاره ایمنی را کسب کرده‌ است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا