عملکرد ناایمن داچیا داستر ۲۰۲۳ در تست ایمنی گوزن!

عملکرد ناایمن داچیا داستر ۲۰۲۳ در تست ایمنی گوزن!

نسل اول داچیا داستر به عنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی و ارزان‌قیمت در سال ۲۰۱۰ راهی بازار شد و حالا نسخه سال ۲۰۲۳ آن در تست ایمنی گوزن شرکت کرده است.

داستر بسته به بازار هدف با نشان‌های داچیا و رنو عرضه شد، خودرویی که هم‌اکنون در دومین نسل خود قرار دارد و در تابستان ۲۰۲۱ نیز فیس لیفت شده است. به‌روزرسانی این خودرو با گیربکس دوکلاچه جدید و دیگر تکنولوژی‌های مدرن‌تر همراه شد. داستر از نظر توانایی‌های خارج جاده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما از نظر دینامیک سواری نباید انتظار بالایی از این شاسی‌بلند داشت. تست‌های جدید گوزن نیز چنین چیزی را به خوبی نشان می‌دهد. در ویدئوی منتشر شده توسط وب‌سایت km77 می‌توانیم تست گوزن داچیا داستر ۲۰۲۳ را مشاهده کنیم. خودروی تست شده به پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و گیربکس دوکلاچه اتوماتیک مجهز بوده است. به این ترتیب داستر را می‌توان یکی از ارزان‌ترین شاسی بلندهای صفرکیلومتر اروپا دانست. این خودرو در تست گوزن از رینگ‌های ۱۷ اینچی و لاستیک‌های کانتیننتال اکو کانتکت ۶ با ابعاد ۲۱۵/۶۰ سود می‌برد.

باید به این نکته اشاره داشت که km77 داستر را اندکی پس از عرضه نسل دوم این خودرو نیز تست کرده است. آن مدل به پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزل با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و گیربکس اتوماتیک مجهز بود و همان زمان نیز عملکرد جالبی از خود نشان نداد که دلیل اصلی‌اش دخالت‌های شدید سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم تعلیق نرم بود؛ اما آیا داستر به‌روز شده وضعیت بهتری نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت دارد؟

واقعیت این است که داچیا داستر ۲۰۲۳ از نظر دینامیک سواری بهبود محسوسی ندارد و راننده تست با حداکثر سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت توانسته است بدون برخورد با مخروط‌ها از مسیر عبور کند. چنین سرعتی بسیار معمولی است و حرکت با سرعت‌های بالاتر باعث می‌شود سیستم تعلیق داستر شدیداً ناپایدار شود. سیستم کنترل پایداری نیز همانند نسخه قبلی این خودرو عمل می‌کند و احتمالاً تلاش دارد از چپ شدن شاسی‌بلند داچیا به خاطر مرکز ثقل بالا و سیستم تعلیق نرم جلوگیری کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل