هاست پرسرعت
بازی

فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی

فاجعه‌ای به نام دنیای سینمایی دی‌سی

دنیای سینمایی دی‌سی یک فاجعه تمام عیار به نظر می‌رسد و کمپانی برادران وارنر باید پاسخگوی سوالات بسیار مهمی باشد.

آینده دنیای سینمایی دی‌سی پیچیده و نامشخص به نظر می‌رسد و همین باعث شده تا بیننده‌ها و طرفداران سوالات بسیار مهمی داشته باشند که کمپانی برادران وارنر باید به آن‌ها پاسخ بدهد. این دنیای سینمایی در سال ۲۰۱۳ میلادی با فیلم مرد پولادین (Man of Steel) شروع شد و زک اسنایدر (Zack Snyder) برنامه‌ای برای ساخت پنج فیلم در ذهنش داشت.

با این حال، کمپانی برادران وارنر خواستار سرعت بخشیدن به این برنامه‌ها شد تا بتواند با کمپانی دیزنی و دنیای سینمایی مارول رقابت کند که باعث آشفتگی این دنیای سینمایی شد. مهم نیست که دنیای سینمایی دی‌سی کدام مسیر را در پیش می‌گیرد چراکه همیشه مشکلاتی تازه برای خودش ایجاد می‌کند و درگیر مسائل مختلف می‌شود.

سال ۲۰۲۲ میلادی برای دنیای سینمایی دی‌سی بدون مشکل نبوده است، هر چند که آثار قابل قبولی نیز در سال جاری برای بیننده‌ها به نمایش در آمده بودند. در این سال، فیلم بتمن (The Batman) ساخته مت ریوز (Matt Reeves) روی پرده سینماها اکران شد و به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. در این فیلم، رابرت پتینسون (Robert Pattinson) نقش بتمن را بازی می‌کرد،‌ بتمنی که جزو دنیای سینمایی اصلی دی‌سی محسوب نمی‌شود و دنیای متفاوتی دارد. جیمز گان (James Gunn) نیز با سریال پیس‌میکر (Peacemaker) با بازی جان سینا (John Cena) در نقش اصلی همه را شگفت‌زده کرد. در این اثر، حضور کوتاه برخی از اعضای گروه لیگ عدالت نیز بسیار جالب‌توجه بود.

دنیای سینمایی دی‌سی

این در حالی است که فیلم فلش (The Flash) به دلیل مشکلاتی که بازیگر اصلی آن یعنی ازرا میلر (Ezra Miller) ایجاد کرده،‌ آینده نامشخصی دارد و از سوی دیگر، فیلم آکوامن و آخرین پادشاهی (Aquaman and the Lost Kingdom) تحت تاثیر دادگاه جانی دپ (Johnny Depp) و امبر هرد (Amber Heard) قرار دارد.

در کامیک‌کان سن‌دیگو ۲۰۲۲، بسیاری از طرفداران منتظر خبرهای بسیار خوبی از دنیای سینمایی دی‌سی بودند و انتظار داشتند که در این رویداد، بازگشت هنری کویل (Henry Cavill) به نقش سوپرمن اعلام شود. با این حال، این اتفاق رخ نداد و مدتی پس از آن نیز فیلم بت‌گرل (Batgirl) کنسل شد. ساخت این فیلم با بودجه ۹۰ میلیون دلاری تقریبا تکمیل شده بود ولی کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت تا هرگز آن را پخش نکند.

ناامیدی بیننده‌ها و طرفداران از دنیای سینمایی دی‌سی کاملا منطقی و قابل درک است چراکه نزدیک به یک دهه است که آثار دی‌سی آن انسجام و آینده‌نگری لازم را ندارند. به تازگی کمپانی برادران وارنر با کمپانی دیسکاوری ادغام شدند و حالا مدیر جدید این کمپانی یعنی دیوید زاسلاو (David Zaslav) به دنبال آن است تا تحولی در این دنیای سینمایی ایجاد کند و آن را به سمت دلخواه خودش سوق بدهد.

با وجود تغییرات گسترده‌ای که در دنیای سینمایی دی‌سی رخ دادند اما برنامه اکران برخی از فیلم‌ها همچنان به قوت خود باقی مانده‌اند. به عنوان مثال، فیلم بلک آدام (Black Adam) در اواخر سال جاری میلادی اکران می‌شود ولی این امکان وجود دارد که اکران فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam: Fury of the Gods) و فیلم آکوامن ۲ به تاخیر بیافتند. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی بزرگترین سوالات در مورد دنیای سینمایی دی‌سی بپردازیم.

بتمن دی‌سی کیست؟

بتمن دی‌سی کیست؟

یکی از موضوعاتی که باید سریع‌تر به آن رسیدگی شود، مشخص کردن بتمن دنیای سینمایی دی‌سی است. زک اسنایدر در فیلم بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت (Batman in Batman v Superman: Dawn of Justice) بن افلک (Ben Affleck) را به عنوان بتمن معرفی کرد. افلک در فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) و فیلم لیگ عدالت (Justice League) نیز این نقش را بازآفرینی کرده بود.

با این حال، در فیلم «بتمن» ساخته مت ریوز، رابرت پتینسون به عنوان بتمن معرفی شده بود. البته این فیلم بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی محسوب نمی‌شود و در دنیایی جداگانه قرار دارد. مایکل کیتون (Michael Keaton) نیز که در دهه ۹۰ میلادی نقش بتمن را بازی کرده بود، قرار است این نقش را در فیلم «فلش» بازی کند و به احتمال زیاد نیز به بتمن اصلی دنیای سینمایی دی‌سی تبدیل شود. به همین دلیل بود که مایکل کیتون حضوری کوتاه در فیلم «بت‌گرل» داشته بود.

تبلیغات

مایکل کیتون همچنین حضوری کوتاه در فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» را بازی کرده اما به تازگی مشخص شده که بن افلک جایگزین او شده است. از همین رو، بهتر است که سریع‌تر بتمن دنیای سینمایی دی‌سی مشخص شود. همانطور که انتظار می‌رود، بتمن با بازی رابرت پتینسون در دنیایی کاملا جدا قرار دارد و حالا کمپانی براردران وارنر و استودیو دی‌سی باید از بین بن افلک و مایکل کیتون یکی را به عنوان بتمن آینده دنیای سینمایی خود انتخاب کنند. البته این احتمال نیز وجود دارد که بازیگر جدیدی برای این نقش انتخاب شود.

وضعیت سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی

وضعیت سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی

آینده سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با اینکه سوپرمن با بازی هنری کویل تحت کارگردانی زک اسنایدر نتوانست چندان برجسته باشد اما از آن زمان،‌ طرفداران به شدت خواهان بازگشت او به این نقش هستند. البته اختلافات بین هنری کویل و برادران وارنر بر سر قرارداد سبب شده بود تا حضور کوتاه سوپرمن در فیلم «شزم» یا سریال «پیس‌میکر» بدون چهره باشد.

در حال حاضر، امیدی برای ساخت فیلم مرد پولادین ۲ (Man of Steel 2) وجود ندارد و در همین حین نیز مایکل بی جوردن (Michael B. Jordan) به دنبال ساخت سریالی از سوپرمن برای پخش از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس است که در آن، یک بازیگر آفریقایی آمریکایی نقش سوپرمن را بازی خواهد کرد. با اینکه شایعاتی در مورد بازگشت هنری کویل به نقش سوپرمن وجود داشته اما همچنان وضعیت این کاراکتر نامشخص است تا دنیای سینمایی دی‌سی یکی از مهم‌ترین کاراکترهای خود را در اختیار نداشته باشد.

آینده گروه لیگ عدالت

Zack Snyder's Justice League

یکی دیگر از سوالاتی که کمپانی برادران وارنر باید به آن بپردازد، آینده گروه لیگ عدالت است. در سال ۲۰۱۷ میلادی و در فیلم «لیگ عدالت» برای اولین بار بتمن با بازی بن افلک، سوپرمن با بازی هنری کویل، واندر وومن با بازی گل گدوت (Gal Gadot)، آکوامن با بازی جیسون موموآ (Jason Momoa)، فلش با بازی ازرا میلر و سایبورگ با بازی ری فیشر (Ray Fisher) گردهم جمع شدند.

خروج زک اسنایدر از کارگردانی این فیلم و تغییرات انجام شده توسط جاس ویدون (Joss Whedon) در فیلم «لیگ عدالت» سبب شدند تا این فیلم نتواند توجه مخاطبان را بدست بیاورد. آینده کاراکترهای اصلی این اثر همچنان نامشخص است و به همین دلیل نیز هیچ حرکتی در زمینه ساخت فیلم دوم «لیگ عدالت» انجام نشده است.

آیا بازیگر دیگری برای نقش فلش انتخاب می‌شود؟

آیا بازیگر دیگری برای نقش فلش انتخاب می‌شود؟

دعوا، ضرب و شتم و دستگیری از جمله مشکلاتی هستند که ازرا میلر در ماه‌های اخیر برای خودش ایجاد کرده و از همین رو این سوال ایجاد شده که آیا دنیای سینمایی دی‌سی، بازیگر دیگری را برای نقش فلش انتخاب خواهد کرد یا خیر. از سوی دیگر، نقش‌آفرینی ازرا میلر در نقش فلش نیز چندان باب میل طرفداران نبوده و همین باعث شده تا افراد بیشتری خواهان خروج او از این نقش باشند.

در این میان، طرفداران افرادی همچون گرنت گاستین (Grant Gustin) از سریال «فلش» شبکه سی دابلیو، الیوت پیج (Elliot Page) و همچنین دیلن اوبرایان (Dylan O’Brien) را برای این نقش پیشنهاد دادند. با این وجود، به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر تا زمان اکران فیلم «فلش» در سال ۲۰۲۳ میلادی هیچ اقدامی در این رابطه انجام نخواهد داد.

آینده دیگر فیلم‌های دی‌سی

تاپ ۱۰: بررسی ویدیویی ۱۰ نکته از فیلم The Batman

کنسل شدن ناگهانی فیلم «بت‌گرل» آینده دیگر پروژه‌های دنیای سینمایی دی‌سی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. کمپانی برادران وارنر اخیرا تصمیم گرفته تا به جای پخش فیلم‌ها از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس، فیلم‌های بلاک‌باستری و جذابی برای اکران روی پرده سینماها بسازد. با این حال، این موضوع در تناقض با برخی از پروژه‌های فعلی این کمپانی قرار دارد.

فیلم بلک کانری (Black Canary) برای پخش از سرویس اچ‌بی‌او مکس در دست توسعه بوده و از همین رو، انتظار می‌رود که این پروژه نیز به سرنوشت فیلم «بت‌گرل» دچار شود. فیلم بلو بیتل (Blue Beetle) نیز احتمالا همین گونه خواهد بود. البته در این میان، شایعاتی در مورد ساخت فیلم سوپرگرل (Supergirl) با بازی ساشا کیل (Sasha Calle) در نقش اصلی وجود دارد اما این پروژه هنوز چراغ سبز نگرفته است.

کمپانی برادران وارنر در میان این پروژه‌های مختلف خود به دنبال ساخت فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie A Deux) است که دنباله‌ای برای فیلم اصلی به شمار می‌رود و در سال ۲۰۲۴ میلادی اکران خواهد شد. البته این فیلم جدا از دنیای سینمایی دی‌سی است. فیلم واندر وومن ۳ (Wonder Woman 3) و فیلم بتمن ۲ (The Batman 2) از جمله پروژه‌هایی است که در حاشیه امنیت قرار دارند و ساخت آن‌ها بسیار متحمل خواهد بود.

آینده دنیای سینمایی دی‌سی

آینده دنیای سینمایی دی‌سی

فیلم «بلک آدام»، فیلم «شزم! خشم خدایان»، فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» و همچنین فیلم «فلش» از جمله فیلم‌های آینده دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌روند. با این حال، این سوال برای بیننده‌ها ایجاد شده که پس از این فیلم‌ها، چه آثاری ساخته خواهند شد.

مدیر جدید کمپانی برادران وارنر یعنی دیوید زاسلاو به دنبال آن است تا دنیای سینمایی دی‌سی بتواند با دنیای سینمایی مارول رقابت کند و از همین رو سعی دارد یک برنامه و قوس داستانی ۱۰ ساله را برای این دنیای سینمایی شکل بدهد. در هر صورت، دنیای سینمایی دی‌سی باید آینده مشخص و مطمئنی داشته باشد تا بتواند توجه بیننده‌ها را به خود جلب کند. مشخصا شدن پروژه‌های آینده دی‌سی، کمک شایانی به سر و سامان یافتن آن می‌کند.

فیلم «فلش» دنیای سینمایی دی‌سی را ریبوت می‌کند؟

فیلم «فلش» دنیای سینمایی دی‌سی را ریبوت می‌کند؟

شایعاتی وجود دارند که از احتمال ریبوت شدن دنیای سینمایی دی‌سی با فیلم «فلش» خبر می‌دهند. با توجه به همه دلایل و مشکلاتی که در بالا ذکر شده بودند، ریست شدن دنیای سینمایی دی‌سی می‌تواند حرکت بسیار خوبی برای کمپانی برادران وارنر باشد.

داستان فیلم «فلش» بر محوریت مولتی‌ورس است و این امکان را فراهم می‌کند تا این دنیای سینمایی تغییر پیدا کند و کمپانی برادران وارنر بتواند بازیگران نقش‌ها را تغییر بدهد و این دنیای سینمایی را یک بار برای همیشه در مسیر درست حرکت بدهد. در کل، ریبوت شدن دنیای سینمایی دی‌سی با فیلم «فلش» بهترین حرکت ممکن به نظر می‌رسد و باید دید که کمپانی برادران وارنر این کار را انجام خواهد داد یا خیر.

آیا اسنایدروِرس ادامه پیدا می‌کند؟

آیا اسنایدروِرس ادامه پیدا می‌کند؟

به لطف پخش شدن فیلم «لیگ عدالت» نسخه زک اسنایدر در سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس در سال ۲۰۲۱ میلادی، طرفداران به شدت خواهان از سرگیری دوباره اسنایدرورس (SnyderVerse) هستند.

تغییر مدیریت کمپانی برادران وارنر نیز این امید را ایجاد کرده که دوباره چشم‌انداز زک اسنایدر برای دنیای سینمایی دی‌سی در دستور کار قرار بگیرد. با این حال، کمپانی برادران وارنر و زک اسنایدر راه خود را از یکدیگر جدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد که اسنایدرورس به تاریخ پیوسته و احیای دوباره آن دور از انتظار خواهد بود.

کوین فایگی دنیای سینمایی دی‌سی کیست؟

کوین فایگی دنیای سینمایی دی‌سی کیست؟

کوین فایگی (Kevin Feige) سکان دنیای سینمایی مارول را در دست دارد و چشم‌انداز او سبب شده تا این دنیای سینمایی آینده درخشان و مشخصی داشته باشد. نبود چنین فردی در دنیای سینمایی دی‌سی کاملا به چشم می‌آید و زک اسنایدر، جف جانز (Geoff Johns) و والتر هامادا (Walter Hamada) هیچ کدام نتوانستند از عهده این کار بر بیایند.

حالا به نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر به دنبال پیدا کردن فردی است تا بتواند سکان دنیای سینمایی دی‌سی را همانند کوین فایگی در دست بگیرد. در حال حاضر اینکه چنین فردی انتخاب خواهد شد یا خیر، مشخص نیست اما در کل، مدیریت والتر هامادا در استودیو دی‌سی رو به پایان است و باید دید که چه کسی سکان این استودیو را در دست خواهد گرفت و آیا خواهد توانست عملکردی همانند کوین فایگی داشته باشد یا خیر؟


دنیای سینمایی دی‌سی روز‌ به روز پیچیده‌تر می‌شود و همین باعث شده تا مشکلات متعددی در آن ایجاد شود. حالا کمپانی برادران وارنر و مدیریت جدید آن باید به این مشکلات رسیدگی کنند و یک بار برای همیشه این دنیای سینمایی را سر و سامان بدهند. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: اسکرین رنت

بهزاد سالمیSamadmariomatrix4221489MRIPnaryhdTupacsamulAmir RingoPashmak..darhalkhabیوهانPlayground GamesSquatlatex2O2Albertmeysamb

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا