هاست پرسرعت
خودرو

فراخوان فورد برانکو و رنجر به خاطر احتمال در رفتن چرخ!

فراخوان فورد برانکو و رنجر به خاطر احتمال در رفتن چرخ!

فورد اعلام کرد برخی مدل‌های برانکو و رنجر ۲۰۲۳ را به خاطر مشکل احتمالی در پیچ و مهره چرخ های سمت چپ این خودروها فراخوان می‌کند. این نقص ایمنی می‌تواند منجر به در رفتن احتمالی چرخ ها شود.

خودروساز آمریکایی یاد شده می‌گوید درصورتی‌که پیچ و مهره‌ها به‌صورت درست در جای خود محکم نشده باشند احتمال در رفتن چرخ وجود خواهد داشت که چنین شرایطی می‌تواند باعث افزایش ریسک تصادف و جراحت سرنشینان خودرو شود. از میان ۱۴۳۴ خودرویی که می‌بایست به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند تخمین زده می‌شود حدود ۱۹ درصد چنین نقصی داشته باشند. فراخوان فورد برانکو و رنجر جدیدترین فراخوان خودروسازان مشهور جهانی برای حل مشکلات به ظاهر پیش پا افتاده محسوب می شود.

ریشه این مشکل به یک خطای خط تولید در کارخانه میشیگان فورد بازمی‌گردد که ابزاری خودکار برای تعیین میزان گشتاور لازم برای بستن پیچ و مهره چرخ های سمت چپ فورد برانکو و رنجر استفاده می‌شده است. در خلال این خطا فرایند پشتیبانی دستی بجای ابزار خودکار بکار گرفته شده و به همین خاطر میزان گشتاور پیچ و مهره‌ها با میزان دقیق تعیین شده یکسان نبوده است. همان‌طور که گفته شد بریدن پیچ و مهره‌ها می‌تواند باعث ایجاد لرزش و صدا در زمان رانندگی شود و مالک می‌بایست به چنین نشانه‌هایی توجه کند. واضح است که چنین شرایطی می‌تواند به در رفتن چرخ منتهی گردد که ریسک ایمنی بزرگی خواهد بود.

فورد می‌گوید ۹۹۲ دستگاه برانکو و ۴۴۲ دستگاه رنجر تحت تأثیر موضوع مربوطه هستند. این خودروها در فوریه امسال تولید شده‌اند و خوشبختانه تاکنون گزارشی از حادثه یا جراحت ناشی از مشکل موردبحث به دست این برند نرسیده است. فورد به مالکان این خودروها توصیه می‌کند تا زمان بررسی دقیق برانکو و رنجر توسط تکنسین‌ها از آن‌ها استفاده نکنند. مالکان می‌توانند خودرو را با یدک‌کش به نمایندگی برده یا اینکه درخواست مکانیک سیار بکنند. در همین اثنا دستورالعمل‌های لازم برای تأییدیه گشتاور مدنظر فورد برای پیچ و مهره‌ها تهیه می‌شود هرچند فورد توصیه می‌کند تمامی خودروها توسط نمایندگی‌ها بررسی گردند تا در صورت وجود هرگونه آسیب احتمالی نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا