هاست پرسرعت
خودرو

فراخوان چندباره بی ام و iX برقی این بار به خاطر مشکل کیسه هوا

فراخوان چندباره بی ام و iX برقی این بار به خاطر مشکل کیسه هوا

بی‌ام‌و iX برقی خودروی نسبتاً جدیدی محسوب می‌شود اما در همین مدت کم‌ عرضه به بازار با فراخوان‌های گوناگونی دست‌وپنجه نرم کرده است. جدیدترین فراخوان iX نیز به مشکل کیسه هوا مربوط می‌شود.

تاکنون مالکان بی‌ام‌و iX به خاطر از کار افتادن احتمالی قوای محرکه و تولیدکننده‌های صدای معیوب خارج از خودرو راهی نمایندگی‌های مجاز شده‌اند و حالا نیز باید با مشکل کیسه هوا کنار بیایند. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط NHTSA آمریکا، مشکل به تأمین‌کننده کیسه هوای بی‌ام‌و مربوط می‌شود. البته مالکان نباید نگران شوند زیرا کیسه‌های هوای iX همانند نمونه‌های تولیدی شرکت تاکاتا منفجر نمی‌شوند و از این نظر خطری سرنشینان خودرو را تهدید نمی‌کند.

هرچند باید گفت کیسه‌های هوای iX ممکن است با سرعت و حجمی که موردنیاز است باز نشود و بنابراین در زمان وقوع تصادف ریسک ایمنی بالایی وجود خواهد داشت. ظاهراً فراخوان موردبحث از نظر فنی خیلی ضروری نبوده است زیرا کیسه‌های هوا همچنان قوانین فدرال را پاس می‌کنند اما بی‌ام‌و تصمیم گرفته است خودروهای خود را فراخوان کند. البته تنها iX برقی نیست که گرفتار چنین مشکلی می‌شود چراکه بی‌ام‌و X1 نیز از همان نوع کیسه‌های هوا استفاده می‌کند.

در مجموع تعداد ۹۴۶۴ دستگاه بی‌ام‌و iX برقی و ۶۳۳۹ دستگاه X1 شامل فراخوان هستند و مشتریان می‌بایست طی برنامه زمانی مشخص شده به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. تکنسین‌های بی‌ام‌و به‌صورت رایگان اقدام به بررسی خودروها و اقدامات لازم خواهند کرد. البته باید گفت برخلاف دیگر فراخوان‌های ژرمن‌ها خبری از عدم راندن iX و X1 نخواهد بود زیرا مشکل حادی وجود ندارد. اگرچه iX خودروی خوبی به شمار می‌آید اما اعلام چندین فراخوان برای آن در بازه زمانی کوتاه شوکه کننده خواهد بود مخصوصاً اینکه در یکی از فراخوان‌ها احتمال آتش‌سوزی باتری وجود داشته است و بی‌ام‌و به مالکان گفته که خودروهای خود را به دور از محل زندگی پارک کنند زیرا احتمال آتش‌سوزی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا