هاست پرسرعت
خودرو

فراخوان کامیون برقی تسلا به دلیل نقص ترمز پارک

فراخوان کامیون برقی تسلا به دلیل نقص ترمز پارک

تسلا اعلام کرد ۳۵ دستگاه کامیون برقی سِمی خود را به دلیل نقص احتمالی ماژول سوپاپ ترمز پارک الکترونیکی فراخوان خواهد کرد.

به نظر می‌رسید کامیون برقی تسلا نیز سرنوشتی مشابه دیگر محصولات این خودروساز یعنی سایبرتراک و رودستر داشته باشد و هرگز به واقعیت تبدیل نشود اما آمریکایی‌ها به منتقدان ثابت کردند که اشتباه می‌کنند و چندی قبل اولین نمونه‌های کامیون آینده‌نگرانه خود را تحویل مشتریان دادند؛ اما همانند هر خودروی واقعی دیگری، کامیون تسلا نیز با فراخوان مواجه شده است.

فعلاً مشخص نیست چه تعداد از کامیون‌های جدید تسلا به دست مشتریان رسیده‌اند اما فراخوان موردبحث شامل ۳۵ دستگاه آن‌ها خواهد بود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA می‌گوید برخی از نمونه‌های کامیون یاد شده با ماژول سوپاپ ترمز پارک الکترونیکی معیوب تولید شده‌اند. این قطعه شاید نتواند درگیر شدن یا نشدن ترمز پارک را انجام دهد و به این خاطر عملکرد ترمز پارک خودرو با نقص مواجه شود. در این صورت احتمال حرکت ناگهانی خودرو بدون حضور راننده وجود خواهد داشت.

شرکت سازنده این قطعه بندیکس نام دارد و به تسلا گفته است که کمیته ایمنی‌اش اقدام به فراخوان می‌کند زیرا تشخیص داده این ماژول شاید باعث نشتی هوای اضافی شده و فشار کافی را ایجاد نکند. از آنجایی که کامیون برقی تسلا فاقد گیربکس و دنده‌های سنتی سایر خودروهاست بنابراین آزاد شدن غیرمنتظره ترمز پارک می‌تواند باعث حرکت ناگهانی کامیون و تصادف شود. شایان ذکر است بندیکس قطعه موردبحث را به چندین خودروساز فروخته بنابراین تسلا تنها شرکتی نیست که تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرد. تاکنون فراخوان‌های دیگری نیز برای شرکت‌های پتربیلت آمریکا و ناویستار در کانادا اعلام شده است. تسلا برای حل این مشکل اقدام به تعویض ماژول یاد شده با قطعه‌ای جدید خواهد کرد و این کار را به‌صورت رایگان انجام خواهد داد. خودروساز یاد شده اظهار می‌دارد برنامه‌ای برای بازپرداخت هزینه‌های خارج از گارانتی نخواهد داشت.

تسلا که به خاطر رفع ایرادات نرم‌افزاری محصولاتش از طریق به‌روزرسانی از راه دور شناخته می‌شود در طول ماه‌های گذشته چندین فراخوان را اعلام کرده است. در ماه فوریه بود که بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه از ساخته‌های این برند به خاطر نرم‌افزار خودران کامل بتا فراخوان شدند. اخیراً نیز NHTSA در حال بررسی مشکلات جدا شدن کمربند ایمنی شاسی‌بلند برقی مدل X است. چندین پیش نیز ۳۴۷۰ دستگاه مدل Y به خاطر مشکل پیچ‌های اتصال صندلی عقب فراخوان شد. NHTSA همچنین در حال بررسی پرونده جدا شدن احتمالی فرمان مدل Y است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا