هاست پرسرعت
خودرو

فراخوان ۸۵۰ هزار هیوندای و کیا به دلیل احتمال آتش‌سوزی در سیم کشی!

فراخوان ۸۵۰ هزار هیوندای و کیا به دلیل احتمال آتش‌سوزی در سیم کشی!

مشکل آتش سوزی محصولات هیوندای و کیا تمامی ندارد و این دو خودروساز کره‌ای در جدیدترین فراخوان خود برخی مدل‌های سانتافه، سانتاکروز و کارنیوال را به دلیل آتش‌سوزی احتمالی مدار یدک‌کش تریلر فرا می‌خوانند.

در دو بیانیه جدید اعلام شده توسط NHTSA تعداد ۵۷۱,۴۶۷ دستگاه از محصولات هیوندای و کیا باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند. قبلاً نیز هیوندای پالیسید و کیا تلوراید به همین خاطر فراخوان شده بودند و بنابراین تعداد کل خودروهای فراخوان شده به ۸۵۲,۹۱۴ دستگاه می‌رسد. از این رقم تعداد ۵۶۷,۹۱۲ خودرو سهم هیوندای هستند و شامل سانتافه مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ (مدل هیبرید ۲۰۲۱ و پلاگین هیبرید ۲۰۲۲) و وانت کامپکت سانتاکروز مدل ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ خواهند شد. دومین فراخوان نیز مختص کیا کارنیوال بوده و تعداد ۳۵۵۵ دستگاه از مدل‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ را در برمی‌گیرد.

مشکل این خودروها به کابل قلاب بکسل و ماژول‌هایی مربوط می‌شود که یا به‌صورت مستقیم از هیوندای و یا از نمایندگی‌های مجاز خریداری شده‌اند. مدار ماژول یاد شده می‌تواند در معرض آب قرار گیرد و باعث اتصال کوتاه شود. در این صورت حتی با خاموش بودن خودرو نیز کابل قلاب بکسل فعال خواهد بود و ریسک اتصال کوتاه وجود داشته و در این صورت احتمال آتش‌سوزی وجود خواهد داشت.

علیرغم فراخوان تعداد زیادی از خودروهای دو برند موردبحث، کره‌ای‌ها اظهار داشته‌اند تنها ۶ حادثه احتمالی مرتبط با این مشکل گزارش شده و فقط یک حادثه آتش‌سوزی وجود داشته است که همگی نیز به خودروهای هیوندای مرتبط هستند. خودروی کارنیوال نیز شامل فراخوان موردبحث بوده چراکه از بکسل بند مشابهی استفاده می‌کند اما گزارشی از حادثه مرتبط با این خودرو منتشر نشده است. ریشه اصلی فراخوان موردبحث از ماه آگوست و فراخوان ۲۸۱,۴۴۷ دستگاه شاسی بلند پالسید و تلوراید شروع شد. در آن فراخوان‌ها نیز مشکل نفوذ رطوبت به ماژول بکسل تریلر وجود داشت و ۴ مورد آتش‌سوزی و ۱۳ مورد مدار ذوب شده گزارش شده بود. رفع مشکل خودروهای فراخوان شده راحت است و هیوندای اقدام به نصب سیم‌کشی و اتصالات جدید ضد آب خواهد کرد. کره‌ای‌ها به مالکان خودروهای تحت تأثیر مشکل یاد شده توصیه کرده‌اند خودروی خود را بیرون گاراژ و پارکینگ و به دور از ساختمان‌ها پارک کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا