هاست پرسرعت
خودرو

فراری ۲۵۰LM مدل ۱۹۶۴ با قیمت ۲۰ میلیون دلار فروخته می‌شود؟

فراری ۲۵۰LM مدل ۱۹۶۴ با قیمت ۲۰ میلیون دلار فروخته می‌شود؟

فراری ۲۵۰LM جزو بهترین خودروهای تاریخ این خودروساز محسوب می‌شود و قرار است یکی از نمونه‌های جذاب آن حراج شود. احتمال دارد خودروی موردبحث با قیمت ۲۰ میلیون دلار به فروش رود.

اگرچه فراری ۲۵۰LM به اندازه ۲۵۰GTO و تستاروسا شناخته شده نیست و از پیشرانه ۱۲ سیلندر کلمبو دو خودروی یاد شده استفاده نمی‌کند و شاسی فولادی لوله‌ای و بدنه‌ای آلومینیومی ندارد اما طراحی پیشرانه وسط آن کاملاً متمایز است و فراری با استفاده از چنین طرحی به دنبال پیروزی در رقابت‌های کلاس GT بود.

در کل ۳۲ دستگاه از خودروی یاد شده تولید شد. ۲۵۰LM موردبحث ما با شماره شاسی ۶۰۵۳ خود بیست و دومین مدل تولیدی است و تاریخچه‌ای کاملاً مستند دارد. این مدل در گردهمایی پبل بیچ ۲۰۲۲ و موزه انزو فراری در مودنا حضور داشته است اما قبل از آنکه راهی رویدادهای خودرویی شود در مسابقات متنوعی حضور یافت. اولین بار جورج دراموند بود که این خودرو را خرید و با آن پیروزهای ارزشمندی در مسابقات سال ۱۹۶۵ به دست آورد. او در فوریه ۱۹۶۶ با فراری ۲۵۰LM خود راهی مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا شد. البته پس از طی ۹۰ دور مسابقه، خرابی گیربکس باعث شد او از مسابقه کنار برود.

در طول ۲ سال بعدی این فراری حداقل در ۸ مسابقه شرکت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به کسب مقام سومی گرند پری اتریش اشاره داشت. دراموند در می ۱۹۶۸ خودروی خود را به پاول وستی فروخت، فردی که به دنبال شرکت با این خودرو در مسابقات ۲۴ ساعته لمان بود. خودروی وستی یکی از ۶ فراری ۲۵۰LM بود که در مسابقات حضور یافت و توانست در یک ساعت اول مسابقه از رده ۳۲ به ۲۶ برسد. متأسفانه پس از اسپین خودرو مشکل کوچکی در فراری به وجود آمد و نهایتاً به خاطر مشکل گیربکس از مسابقه کنار رفت. پس از مسابقات لمان ۱۹۶۸ این فراری هرگز مسابقه نداد اما در مسابقات کلاسیک حضور یافت. ۲۵۰LM شاسی ۶۰۵۳ چندین بار دست‌به‌دست شد تا اینکه در سال ۲۰۱۸ توسط مالک فعلی خریداری شد. او خودرو را برای بازسازی کامل و کسب تأییدیه بخش کلاسیک این فراری به کارخانه فرستاد. گفته می‌شود احتمال فروش مدل موردبحث با قیمت حدود ۲۰ میلیون دلار در حراجی پیش رو وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا