فراری ۲۹۶GTB نوویتک با ۸۶۸ اسب بخار قدرت معرفی شد
فراری ۲۹۶GTB نوویتک با ۸۶۸ اسب بخار قدرت معرفی شد
شرکت نوویتک از پروژه جدید خود یعنی فراری ۲۹۶GTB هیبرید رونمایی کرد. محصول تیون شده نوویتک هماکنون ۸۶۸ اسب بخار قدرت دارد و در بخشهای ظاهری نیز بهبودهای فراوانی را نشان میدهد.
۲۹۶GTB جدیدترین نمونه از تبحر فراری در تزریق تکنولوژی فرمول یک خود به خودروهای پرفورمنس و جادهای است. از جمله این تکنولوژیها میتوان به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو با طراحی جدید و همچنین ژنراتور برقی MGU-K و پیشرانه نصب شده در پشت آن اشاره کرد. نوویتک نیز به عنوان یکی از شاخصترین تیونرهای دنیا اقدام به ارتقای محصول جذاب فراری کرده است. سیستم اگزوز پرفورمنس نوویتک در نسخههای متنوعی عرضه میشود و وجود کاتالیست های اسپرت و طراحی متفاوت باعث بهبود عبور گازها میشوند و این امر تضمین کننده تنفس بهتر پیشرانه خواهد بود. استفاده از سیستم اگزوز جدید باعث میشود قدرت پیشرانه فراری ۲۹۶GTB نوویتک با بهبود ۳۸ واحدی به ۸۶۸ اسب بخار برسد. نوویتک میگوید در آینده بهبودهای دیگری را نیز برای این خودرو در نظر خواهد گرفت.
استودیوی طراحی نوویتک قبلاً قطعات پرفورمنس و جذاب را برای محصول اسپرت و پیشرانه وسط فراری تدارک دیده است. رینگهای پیشرفته نوویتک جزو شاخصترین قطعات در معرض دید هستند که با همکاری ووسن و در ابعاد ۲۱ و ۲۲ اینچی تولید میشوند. فنرهای اسپرت این تیونر نیز باعث میشود فراری یاد شده هندلینگ چابکتری داشته باشد. شرکت موردبحث همچنین برای کابین نیز تریم های سفارشی با جزئیات زیاد را ارائه میکند. اما اگر بخواهیم کمی بیشتر درباره سیستم اگزوز نوویتک صحبت کنیم باید بگوییم این سیستم از جنس فولاد ضدزنگ یا اینکونل بوده و دومی آلیاژی پیشرفته است که در فرمول یک نیز بکار میرود. به منظور بهبود دمای پیشرانه تمامی سیستمها دارای مدیریت گرمایی هستند. نوویتک به منظور بهبود حداکثری جریان گازهای خروجی کاتالیست های فلزی ۱۰۰ سلولی را نیز در نظر گرفته است. در کل باید گفت این تیونر با سیستم اگزوز خود ۳۸ اسب بخار بر خروجی پیشرانه میافزاید. نکته مهم دیگر به تولید صدایی پرطنین و گیرا مربوط میشود، صدایی که با سوپاپهای داخل اگزوز قابلکنترل خواهد بود.
خروجیهای اگزوز با قطر ۱۰۲ میلیمتر نیز بر جذابیتهای فراری ۲۹۶GTB میافزایند. این خروجیهای اگزوز با یا بدون تریم کربنی عرضه میشوند. شایان ذکر است اگرچه فرایند توسعه قطعات آیرودینامیکی نوویتک برای این فراری ادامه دارد اما رینگهای متنوعی در دسترس خریداران خواهند بود. رینگهای یاد شده با همکاری وورسن به عنوان یکی از مشهورترین شرکتهای فعال در زمینه رینگ تولید میشوند. همچنین باید گفت فنرهای اسپرت نوویتک ارتفاع خودرو را تا ۳۵ میلیمتر پایینتر میآورند. این تغییر نهتنها تأثیر مثبتی روی ظاهر فراری ۲۹۶GTB دارد بلکه هندلینگ آن را نیز بهبود میبخشد. البته سیستم لیفت بخش جلوی خودرو نیز برای تردد بهتر نصب شده است. این سیستم ارتفاع دماغه خودرو را حدود ۴۰ میلیمتر بالا میآورد.