فرام سافتور تنها با ۳۰۰ نفر توسعه‌دهنده Elden Ring و Armored Core 6 را ساخته است

فرام سافتور تنها با ۳۰۰ نفر توسعه‌دهنده Elden Ring و Armored Core 6 را ساخته است

حتماً از تریلرهای سینماتیک پرخرج و نحوۀ بازاریابی فرام سافتور متوجه شده‌اید که Armored Core VI: Fires of Rubicon یک پروژۀ جانبی برای این استودیو نیست. ساخت پروژه‌ای به این بزرگی در کنار بستۀ‌الحاقی Elden Ring و احتمالاً یک بازی جدید به کارگردانی هیدتاکا میازاکی که هنوز معرفی نشده است، این سوال را مطرح می‌کند که فرام سافتور چه تعداد نیروی کار دارد و چگونه منابع خود را مدیریت می‌کند.

وبسایت PC Gamer در جریان یک مصاحبه، سوال مذکور را از تهیه‌کنندۀ Armored Core 6 پرسید. یاسونوری اوگورا (Yasunori Ogura) در پاسخ و با یک شوخی در ابتدای صحبت خود گفت:

ما انتظار نداریم که پلیرها در انتهای هر بازی فهرست افرادی که روی پروژه کار کرده‌اند را به طور کامل مطالعه کنند. برای این که یک چشم‌انداز کلی به شما بدهم، ما حدود ۴۰۰ کارمند در فرام سافتور داریم و تقریباً ۳۰۰ نفر از آن‌ها مستقیماً در پروسۀ توسعۀ پروژه‌ها دخالت دارند. این افراد به طور متداول بین پروژه‌ها منتقل می‌شوند و طبق وضعیت پیشرفت پروژه‌ها، روی آن‌ها کار می‌کنند.

اوگورا یکی از قدیمی‌ترین اعضای استودیوی فرام سافتور بوده و تا Elden Ring روی بازاریابی و روابط عمومی تعداد زیادی از عناوین آن‌ها کار کرده است. اما او حالا برای اولین بار تهیه‌کنندگی Armored Core 6 را برعهده گرفته. وی توضیح داد که در قیاس با نسخه‌های قبلی Armored Core، تعداد بسیار بیشتری توسعه‌دهنده روی عنوان جدید کار کرده‌اند:

در زمان‌های اوج، ۲۰۰ تا ۲۳۰ توسعه‌دهنده روی Amored Core 6 کار کرده‌اند. در مورد Elden Ring نیز اتفاق مشابه‌ای رخ داده است. در بازه‌های اوج توسعه، میزان ذکر شده از توسعه‌دهنده به صورت همزمان روی دو پروژه کار کردند. بنابراین، نیروهای ما به صورت روان بین پروژه‌ها منتقل می‌شوند.

بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon در تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۲ (۲۵ آگوست ۲۰۲۳) برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل