هاست پرسرعت
خودرو

فرمول یک ایتالیا ۲۰۲۳ و دهمین پیروزی پیاپی برای ورستپن

فرمول یک ایتالیا ۲۰۲۳ و دهمین پیروزی پیاپی برای ورستپن

مرحله چهاردهم از فصل ۲۰۲۳ فرمول یک، رکورد جدیدی برای مکس ورستپن داشت و اور را برای دوازدهمین  مرتبه در مسابقات امسال به سکوی اول رساند. راننده هلندی، ۱۰ رقابت اخیر را با پیروزی تمام کرده است.

ظاهرا سال ۲۰۲۳، یک‌طرفه‌ترین فصل در تاریخ فرمول یک جهان خواهد بود چراکه با گذشت ۱۴ مسابقه، رانندگان تیم ردبول به تنهایی سکوی اول را در اختیار داشته‌اند. این شرایط باعث شده است دیگر تیم‌ها انگیزه کافی برای کسب عنوان را از دست بدهند. حتی لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک که پیش‌ از آغاز فصل، رقبای اصلی ورستپن محسوب می‌شدند، حالا در رده‌های چهارم و ششم هستند.

رکورد قهرمانی پیاپی فرمول یک

مک ورستپن با موفقیت در مونزا، رکورد ۱۰ پیروزی پشت سر را هم ثبت کرد و از این نظر، یک پله بالاتر از سباستین فتل ایستاد. میشائیل شوماخر، آلبرتو آسکاری و نیکو رزبرگ، هرکدام ۷ پیروزی پیاپی فرمول یک دارند.

چهاردهمین مرحله از فرمول یک ۲۰۲۳ در ایتالیا برگزار شد. پیست مونزا میزبان این مسابقه بود  و ۱۱۸ هزار تماشاگر جذب کرد. جایزه بزرگ ایتالیا، ۱۰۱ سال قدمت دارد و یکی از قدیمی‌ترین رقابت‌های موتوراسپرت دنیا است. مسیر مسابقه برای فرمول یک، ۵/۸ کیلومتر معادل ۳/۶ مایل را تامین می‌کند که پس از ۵۳ دور، حدود ۳۰۷ کیلومتر طی می‌شود. لوئیس همیلتون و میشائیل شوماخر هرکدام ۵ مرتبه فاتح جایزه بزرگ ایتالیا شدند و از این نظر رکورددار هستند.

فرمول یک ایتالیا ۲۰۲۳ و دهمین پیروزی پیاپی برای ورستپن

در تعیین خط، سرجیو پرز با فراری توانست بهترین زمان را ثبت کند. رتبه‌های بعدی به ورستپن، لکلرک و راسل رسید. همیلتون و آلونسو، از خط ۸ و ۱۰ مسابقه اصلی را شروع کردند.

پایان مسابقه در مونزا با اول و دومی رانندگان ردبول همراه بود. سرجیو پرز، ۶ ثانیه بعد از ورستپن به انتهای ۵۳ دور مسابقه رسید و نایب قهرمانی را کسب کرد. جالب‌تر اینکه کارلوس ساینز و چارلز لکلرک، رانندگان فراری هم، سوم و چهارم شدند؛ درحالی‌که جورج راسل و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس، جایگاه‌های پنجم و ششم را به دست آوردند. فرناندو آلونسو و والتری بوتاس، رانندگان مشهور تیم‌های استون مارتین و آلفارومئو، با رده‌های ۹ و ۱۰ جایزه بزرگ ایتالیا را به انتها رساندند.

فرمول یک ایتالیا ۲۰۲۳ و دهمین پیروزی پیاپی برای ورستپن

در جدول فرمول یک ۲۰۲۳، مکس ورستپن ۳۶۴ امتیازی و صدرنشین است. سرجیو پرز ۲۱۹ امتیاز دارد و توسط فرناندو آلونسو ۱۷۰ امتیازی در رده سوم تعقیب می‌شود. لوئیس همیلتون، کارلوس ساینز و چارلز لکلرک به ترتیب با ۱۶۴ و ۱۱۷ و ۱۱۱ امتیاز، چهارم تا ششم هستند.

در جدول تیمی، ردبول ۵۸۳ امتیازی در صدر است. مرسدس و فراری، ۲۷۳ و ۲۲۸ امتیازی هستند. رده‌های چهارم و پنجم به استون مارتین و مکلارن اختصاص دارد. نکته مهم اینکه، استون مارتین تنها ۱۱ امتیاز کمتر از فراری کسب کرده است و شانس زیادی دارد تا فصل ۲۰۲۳ را با عنوان ارزشمند سومی به پایان برساند.

سه مسابقه‌ی بعدی فرمول یک در آسیا انجام خواهد شد. سنگاپور، ژاپن و قطر، میزبان جایزه بزرگ خواهند بود. پیست خیابانی مارینا بی (Marina Bay) دو هفته بعد از مونزا ایتالیا رقابت فرمول یک را برگزار خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا