هاست پرسرعت
خودرو

فرمول یک هلند ۲۰۲۳؛ تکرار قهرمانی ورستپن و مقام دومی آلونسو

فرمول یک هلند ۲۰۲۳؛ تکرار قهرمانی ورستپن و مقام دومی آلونسو

جایزه بزرگ هلند، لحظاتی پیش به پایان رسید. در این رقابت، ورستپن، آلونسو و پرز، سکوهای اول تا سوم را کسب کردند.

هلند در رشته‌های مختلف ورزشی، شهرت جهانی دارد. احتمالا بسیاری از مردم دنیا کشور لاله‌ها و آسیاب‌های بادی را با فوتبال می‌شناسند اما به تازگی فرمول یک هم به افتخار آفرینی هلندی‌ها اضافه شده است.

مکس ورستپن، امسال با اقتدار کامل در مسابقات فرمول یک حضور دارد و سکوهای قهرمانی را پشت‌سرهم فتح می‌کند. هرچند که این راننده جوان در بلژیک متولد شده اما به لطف ملیت هلندی پدرش، تابعیت دوگانه دارد و هلند را سرزمین اصلی خود می‌داند.

فرمول یک هلند

فرمول یک هلند با حضور مکس ورستپن برای مردم این کشور، اهمیت ویژه دارد. امروز حدود ۱۱۰ هزار نفر به پیست پارک شهر زندورت آمدند تا تنها هلندی که موفق به قهرمانی در فرمول یک شده است را از نزدیک ببینند.  پیست جایزه بزرگ  دوچ (Dutch Grand Prix)، ۷۵ سال سابقه میزبانی مسابقات متنوع در ورزش‌های موتوری دارد. طول مسیر، ۴/۲۶ کیلومتر است و برای فرمول یک با ۷۲ دور برگزار می‌شود. رانندگان این مسابقه، مجموعا ۳۰۶ کیلومتر را طی می‌کنند.

فرمول یک هلند مکس ورستپن

در پایان رقابت امروز، حالا ورستپن دارای ۴۶ قهرمانی در فرمول یک است. لوئیس همیلتون، میشائیل شوماخر و سباستین فتل به ترتیب، ۱۰۳ و ۹۱ و ۵۳ مرتبه روی سکوی اول رقابت‌های جایزه بزرگ رفته‌اند. از سویی دیگر، ورستپن در فصل جاری توانسته است ۱۱ مقام اولی کسب کند . او به فاصله‌ی ۹ مسابقه باقی‌مانده تا پایان امسال، احتمالا رکورد ۱۵ قهرمانی که به خودش تعلق دارد را بهبود خواهد داد.

در تعیین خط دیروز، مکس ورستپن با زمان یک دقیقه و ۱۰/۵۶۷ ثانیه اول شده بود و مسابقه را از خط یک شروع کرد. لندو نوریس راننده مکلارن و جورج راسل راننده مرسدس نیز پشت سر ورستپن جای گرفتند. در زمان‌گیری، فرناندو آلونسو، چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون، رده‌های ۵ و ۹ و ۱۳ را کسب کردند.

فرمول یک هلند ۲۰۲۳؛ تکرار قهرمانی ورستپن و مقام دومی آلونسو

پس از ۷۲ دور مسابقه در هلند، مکس ورستپن با زمان ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه و ۴/۴ ثانیه اول شد. فرناندو آلونسو ۳/۷۴۴ ثانیه زمان بیشتر ثبت کرد تا جایگاه ارزشمند نایب قهرمانی را کسب کند. سومی دور از انتظار پیر گسلی راننده آلپین رنو، سرجیو پرز را به جایگاه چهارم تنزل داد. چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون نیز، پنجم و ششم شدند.

فرمول یک هلند ۲۰۲۳؛ تکرار قهرمانی ورستپن و مقام دومی آلونسو

با پایان جایزه بزرگ هلند، حالا مکس ورستاپن ۳۳۹ امتیاز دارد و با فاصله ۱۳۸ امتیاز از هم‌تیمی‌اش سرجیو پرز، فصل رویایی ۲۰۲۳ را ادامه می‌دهد. فرناندو آلونسو با نایب قهرمانی ارزشمند امروز، ۱۶۸امتیازی شد و رده‌ی سوم را ضمن کاهش اختلاف با سرجیو پرز، از همیلتون گرفت. لوئیس همیلتون امروز به رتبه‌ی چهارم سقوط کرد و به فاصله ۱۲ امتیاز کمتر از آلونسو رسید. دیگر نکته جالب اینکه، چارلز لکلرک و جورج راسل، رانندگان فراری و مرسدس در رده‌های پنجم و ششم، هر دو ۹۹ امتیازی باقی ماندند.

فرمول یک هلند ۲۰۲۳؛ تکرار قهرمانی ورستپن و مقام دومی آلونسو

در رده‌بندی تیم‌ها، ردبول ۵۴۰ امتیازی صدرنشین است و ۲ برابر مرسدس، مجموع امتیاز دارد. استون مارتین، فراری و مکلارن در رده‌های سوم تا پنجم  هستند.

فرمول یک هلند ۲۰۲۳؛ تکرار قهرمانی ورستپن و مقام دومی آلونسو

هفته‌ی آینده، ایتالیا میزبان فرمول یک خواهد بود. این رقابت با ناکامی فراری در فصل جاری، فرصتی مناسب برای رانندگان تیم باسابقه‌ی ایتالیایی فراهم خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا