هاست پرسرعت
خودرو

فروش شورلت کامارو با افزایشی دو برابری به فورد موستانگ رسید

فروش شورلت کامارو با افزایشی دو برابری به فورد موستانگ رسید

فروش کامارو در سه‌ماههٔ دوم سال جاری با ۱۱۰ درصد افزایش به ۹,۵۵۷ دستگاه رسیده که اختلاف زیادی با فروش ۱۰,۷۶۰ دستگاهی موستانگ ندارد.

دوران مبارزهٔ ماسل کارهای دیترویتی برای برتری در آمار فروش تقریباً به پایان رسیده است ولی شورلت کامارو حداقل آخرین ماه‌های حیات خود را با اقتدار پشت سر می‌گذارد. تولید این ماشین در پایان سال جاری خاتمه خواهد یافت و برای دومین بار در طول تاریخ کامارو، جانشین مشخصی برای آن وجود نخواهد داشت. ماسل کار شورلت سال‌ها با فروشی ضعیف پس از فورد موستانگ و دوج چلنجر در جایگاه سوم قرار داشت اما طی سال جاری به‌طور شگفت‌آوری این فاصله را کم کرده است.

فروش شورلت کامارو با افزایشی دو برابری به فورد موستانگ رسید

در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۳ کامارو مجموعاً ۹,۵۵۷ دستگاه فروخته است که هرچند هنوز هم برای صعود از جایگاه آخر کافی نیست اما اختلاف بسیار اندکی با فروش ۱۰,۷۶۰ دستگاهی موستانگ در همین مدت دارد. این کمترین فاصلهٔ فروش کامارو با رقبای خود است که پس از مدتی طولانی دیده‌ایم. همچنین روند کلی فروش ماسل کارها هم به نفع کامارو است زیرا درحالی‌که فروش این خودرو طی سه‌ماههٔ دوم افزایش فوق‌العادهٔ ۱۱۰ درصدی داشته است، فروش موستانگ و چلنجر به ترتیب ۲.۲ و ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است. اگر این روند ادامه یابد، کامارو ممکن است پیش از آنکه با خط تولید خداحافظی کند، در آمار فروش موستانگ را پشت سر بگذارد.

فروش شورلت کامارو با افزایشی دو برابری به فورد موستانگ رسید

حتی دوج چلنجر هم که طی دو سال گذشته عنوان پرفروش‌ترین ماسل کار آمریکا را در اختیار داشته هم‌اکنون اختلاف زیادی با کامارو ندارد. هرچند این خودرو با فروش ۱۲,۹۰۴ دستگاه در سه‌ماههٔ دوم سال نسبت به رقبای خود با اختلاف نسبتاً مناسبی در جایگاه نخست قرار گرفته اما فروش کلی چلنجر در شش ماه اول امسال ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در فروش شش‌ماهه، ماسل کار دوج با اختلافی جزئی در پس موستانگ قرار دارد.

فروش شورلت کامارو با افزایشی دو برابری به فورد موستانگ رسید

البته کامارو در سال ۲۰۲۲ به دلیل مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات فروش وحشتناکی داشت و دلیل افزایش فروش چشمگیر کنونی آن بیشتر به خاطر بهبود شرایط تأمین قطعات است ولی موستانگ هم سال گذشته با همین مشکلات مواجه بود و ۲۰۲۲ به بدترین سال فروش نسل ششم این خودرو تبدیل شد. بااین‌حال، عرضهٔ نسل هفتم موستانگ و همین‌طور کنار رفتن کامارو و چلنجر در آیندهٔ نزدیک می‌تواند شرایط را کاملاً به نفع ماسل کار فورد تغییر دهد. این خودرو اواخر امسال با پیشرانه‌های ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست و ۵ لیتری V8 به بازار عرضه خواهد شد.

فروش سه‌ماههٔ دوم ۲۰۲۳

تغییر

فروش شش ماه اول ۲۰۲۳

تغییر

فورد موستانگ ۱۰,۷۶۰ دستگاه -۲.۲ درصد ۲۵,۴۷۱ دستگاه -۲.۹ درصد
دوج چلنجر ۱۲,۹۰۴ دستگاه -۱۱ درصد ۲۴,۲۷۵ دستگاه -۵.۰ درصد
شورلت کامارو ۹,۹۵۷ دستگاه +۱۱۰ درصد ۱۷,۳۳۷ دستگاه +۵۴ درصد

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا