هاست پرسرعت
خودرو

فورد موستانگ دارک هورس R با قیمت ۱۴۵ هزار دلار رونمایی شد

فورد موستانگ دارک هورس R با قیمت ۱۴۵ هزار دلار رونمایی شد

فورد از خودروی مخصوص پیست موستانگ دارک هورس R رونمایی کرد. این هیولای عضلانی که قدرتی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار دارد با قیمت ۱۴۵ هزار دلار در دسترس خواهد بود.

فورد موستانگ دارک هورس ۲۰۲۴ یکی از جذاب‌ترین خودروهای عضلانی بازار به حساب می‌آید. این خودرو از قوی‌ترین پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی کایوت تاریخ موستانگ سود می‌برد و فورد آن را پیست محورترین نسخه از موستانگ نسل هفتم می‌نامد. با وجود پلتفرمی عالی برای توسعه محصولات تواناتر، فورد ریسینگ پس از تولید مدل‌هایی همچون GT3، GT4 و… اقدام به معرفی دارک هورس R کرده است.

فورد موستانگ دارک هورس R اساساً خودرویی مسابقه‌ای برای افرادی است که می‌خواهند آخر هفته‌ها را راهی پیست شوند. مدل R بسیاری از عناصر عالی دارک هورس استاندارد را به همراه دارد اما از برخی ویژگی‌های مخصوص پیست سود می‌برد. در دل این خودرو همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی مدل استاندارد قرار دارد اما قدرتش به فراتر از ۵۰۰ اسب بخار می‌رسد. همچنین بهبودهایی در زمینه سیستم روغن‌کاری، خنک کاری گیربکس و دیفرانسیل، سیستم اگزوز مسابقه‌ای بورلا و سلول سوختی برای ایمنی و ظرفیت بیشتر رخ داده است.

همان گیربکس ۶ سرعته دستی و ترمزهای برمبو نسخه استاندارد موستانگ دارک هورس در مدل R وجود دارند و از نظر بصری نیز تغییر زیادی مشاهده نمی‌شود هرچند قلاب‌های بکسل و رینگ‌های ۱۹ اینچی کوچک‌تر به همراه لاستیک‌های مسابقه‌ای چسبان جزو تغییرات خواهند بود. البته بزرگ‌ترین بهبود فورد موستانگ دارک هورس R به بهبود عملکرد در پیست مربوط می‌شود زیرا که این برند از دامپرهای مسابقه‌ای مولتی ماتیک DSSV، آنتی رول بارهای قابل تنظیم و کابینی مسابقه‌ای سود برده است. در بخش داخلی این خودرو رول کیج، صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو و فرمان جداشدنی اسپارکو وجود دارند.

خریدارانی که شانس نشستن پشت فرمان این خودروی تولید محدود را خواهند داشت می‌توانند در سری مسابقات جدیدی شرکت کنند که توسط فورد پرفورمنس برگزار می‌شود. این مسابقات که موستانگ چلنج نام دارند از سال ۲۰۲۴ شروع خواهند شد و ۱۰ تا ۱۲ مسابقه در ۵ یا ۶ پیست مشهور آمریکای شمالی تعیین کننده قهرمان خواهد بود. برای خرید این خودرو باید ۱۴۵ هزار دلار پرداخت کرد و انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها نیز از اوایل سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان برسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا