هاست پرسرعت
خودرو

فیات، پرفروش‌ترین برند استلانتیس در سال ۲۰۲۲

فیات، پرفروش‌ترین برند استلانتیس در سال ۲۰۲۲

فیات با فروش ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو، با اختلاف زیادی نسبت به پژو به پرفروش‌ترین برند استلانتیس در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است.

زیر چتر گروه استلانتیس شانزده برند مختلف وجود دارد که شامل آبارث، آلفارومئو، کرایسلر، سیتروئن، دوج، دی‌اس، فیات، فیات پروفشنال، جیپ، لانچیا، مازراتی، موپار، اوپل، پژو، رم و واکسهال می‌شود اما کدام برند بیشترین فروش را دارد؟ از شنیدن پاسخ این سؤال ممکن است تعجب کنید چون فیات عنوان پرفروش‌ترین برند استلانتیس را در اختیار دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ با احتساب فروش فیات پروفشنال (بخش تجاری) و آبارث، بیش از ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است و با اختلاف زیادی نسبت به پژو با فروش ۱,۰۵۶,۱۸۲ دستگاه، در صدر گروه قرار گرفته است.

فیات، پرفروش‌ترین برند استلانتیس در سال ۲۰۲۲

بیش از ۸۰ درصد فروش فیات در اروپا و آمریکای جنوبی بوده است که اهمیت این دو منطقه را برای برند ایتالیایی نشان می‌دهد. فیات بر بازار برزیل سلطه داشته و به لطف محبوبیت پیکاپ‌های استرادا و تورو، با فروش ۴۳۰ هزار دستگاهی ۲۱.۹ درصد از بازار این کشور را در اختیار دارد. یکی دیگر از کشورهایی که فیات در آن عملکردی عالی داشته ترکیه با سهم بازار ۱۸.۷ درصدی است. دلیل اصلی این فروش مدل تیپو است که در خود ترکیه تولید می‌شود. فیات همچنین با سهم ۱۵.۱ درصدی، در بازار داخلی ایتالیا هم پرفروش‌ترین برند بوده است.

فیات، پرفروش‌ترین برند استلانتیس در سال ۲۰۲۲

در اروپا، این شرکت پیشتاز بخش خودروهای شهری بوده و مدل‌های ۵۰۰ و پاندا علیرغم سن بالا ۴۳.۸ درصد از فروش این کلاس را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین تنها خودروی سواری تمام الکتریکی سبد محصولات فیات یعنی ۵۰۰e نیز در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۲۰ هزار دستگاه فروخته که ۶۶ هزار دستگاه آن در اروپا بوده است. ۵۰۰e پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا و دومین خودروی الکتریکی پرفروش فرانسه بوده و در ۱۰ بازار بزرگ اروپا مثل آلمان نیز عنوان سومین خودروی الکتریکی پرفروش را به خود اختصاص داده است.

فیات، پرفروش‌ترین برند استلانتیس در سال ۲۰۲۲

جالب اینکه ۵۰۰e پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی گروه استلانتیس هم بوده و بخش بزرگی از کل فروش ۲۸۸ هزار دستگاهی خودروهای الکتریکی این گروه در سال ۲۰۲۲ متعلق به این مدل بوده است. فیات اعلام کرده است که قصد دارد طی چند سال آینده چندین خودروی الکتریکی جدید را به بازار عرضه کند که برخی از آن‌ها از قطعات مشترک استلانتیس استفاده می‌کنند و سبد محصولات اروپایی فیات را مدرن خواهند کرد.

فیات، پرفروش‌ترین برند استلانتیس در سال ۲۰۲۲

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا