فیل اسپنسر: اخراج کارمندان ایکس باکس دردناک بود
فیل اسپنسر: اخراج کارمندان ایکس باکس دردناک بود
به عنوان بخشی از تعدیل نیروی مایکروسافت، کارمندان زیادی در استودیوهای مختلف ایکس باکس از جمله 343 و بتسدا (Bethesda) هفتهی گذشته شغل خود را از دست دادند. رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) در مورد این اخراجها صحبت و آنها را “دردناک” توصیف کرده است.
در روز چهارشنبهی هفتهی گذشته مایکروسافت برنامههای خود برای اخراج حدود 4.5 درصد از کارکنان نیروی کار 220 هزار نفری خود (حدود 10 هزار نفر) را اعلام کرد. این تعدیل نیرو روی بخش گیمینگ این شرکت و خصوصا استودیوهای 343، بتسدا و بخش بازاریابی هم تاثیرگذار بود. روز جمعه فیل اسپنسر در ایمیلی به کل کارمندان شرکت گفت که این تعدیل نیرو در نهایت به موفقیت ایکس باکس در بلند مدت کمک خواهد کرد:
این هفتهی سختی در مایکروسافت و همچنین تیم ما بوده است. حالا که گفتوگوهای یک به یک و گروهی انجام شده، دوست دارم تا پیامی که از رهبران خود شنیدهاید را تکرار کنم. این لحظهای چالش برانگیز برای ما است و اعمال هفتهی گذشته برای ما دردناک بوده است. تیم رهبری بخش گیمینگ مجبور به اخذ تصمیماتی شده که برای موفقیت بلند مدت به ما کمک خواهد کرد. میدانیم که نتایج فردی این تصمیمات واقعی هستند. میدانم که این مسئله دردناک است.
از اینکه از همکاران در طی پروسهی این تغییرات پشتیبانی میکنید از شما ممنونم. در هفتههای آینده فرصتهای زیادی برای پاسخ دادن به سوالات شما وجود خواهد داشت. من با تیمهای بتسدا هم ارتباط نزدیک دارم تا به آنها در صورت نیاز پشتیبانی برسانم. ایکس باکس به خاطر زحمتهای شما در قبال بازیکنان، هنرمندان و یکدیگر موفقیتهای زیادی را کسب کرده است. کار شما در این اوقات به شدت مورد قدردانی قرار دارد. من به آیندهی خودمان اعتماد به نفس دارم و به اینکه بخشی از این تیم هستم افتخار میکنم.
در روز چهارشنبه مایکروسافت اعلام کرد که این تعدیل نیرو به خاطر شرایط اقتصادی و تغییر اولویتها اتفاق افتاده است. به گفتهی Business Insider، این شرکت حداقل در بخشهایی کارمندانی را هدف گرفته بود که عملکرد ضعیفتری نسبت به بقیه داشتند.