هاست پرسرعت
بازی

فیل اسپنسر: امکان ندارد اکس باکس سری اس را رها کنیم

فیل اسپنسر: امکان ندارد اکس باکس سری اس را رها کنیم

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس بخش اکس باکس، به تازگی بیان کرد که می‌خواهد تمام بازی‌های موجود در بازار، برای هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس در دسترس باشند.

تبلیغات

یکی از بحث های سه سال اخیر در حوضه سرگرمی، قدرت ایکس باکس سری اس برای اجرای عنوان‌های گرافیک محور بوده است، و حالا با انتشار بازی Baldur’s Gate 3، این بحث بیش از پیش بالا گرفته است. یکی از مشکلاتی که استودیوی لارین (Larian)، با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اجرای بازی به صورت Split Screen برای کنسول‌ اکس باکس سری اس است و استودیوی سازنده قصد ندارد تا برای اجرای بازی روی اکس باکس‌ها، Split Screen را از آن حذف کند.

با گذر زمان و ارتقای گرافیکی بازی‌ها، عده کثیری اعتقاد دارند که دیر یا زود بسیاری از سازنده‌ها، از انتشار بازی‌های خود روی کنسول اکس باکس سری اس اجتناب کنند و به جای آن بازی های خود را سری اکس عرضه کنند. اما رییس بخش گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر، کاملا مخالف این اتفاق است.

طی آخرین مصاحبه‌ی اسپنسر با مجله یوروگیمر (Eurogamer)، اسپنسر تایید کرد که او با استودیوهای خارجی، برای ساخت بازی‌ها همکاری خواهد کرد و با کمک آن‌ها، مشکلاتی مانند آنچه که برای Baldur’s Gate اتفاق افتاده است را حل خواهند کرد و باعث نخواهد شد تا آن‌ها از پشتیبانی این کنسول دست بردارند، مایکروسافت همکاری‌های لازم را برای اجرای بازی روی سری اس انجام خواهد داد اما خبری از رها کردن آن نیست.

اسپنسر گفت:

ما سری اس را مشابه سری ایکس طراحی کرده‌ایم، اما از لحاظ قدرتی طبیعتا انتظار عملکرد متفاوتی را نسبت به نسخه‌ی ایکس داریم. ما به نظرات استودیوهای مختلف از جمله لاریان گوش داده‌ایم و به زودی با همکاری یکدیگر، راه حل خوبی را برای مشکلات موجود پیدا خواهیم کرد.

او در ادامه اضافه کرد:

من دنیایی را نمیبینم که در آن سری اس را به حال خود رها کنیم، با اینکه مدل اس تقریباً نصف قیمت سری اکس را دارد اما بیشتر جامعه‌ی گیمینگ انتظار یکسانی از این دو کنسول دارند و طبیعتا این تمایز، مصرف‌کنندگان متفاوتی را هدف قرار داده است. حتی بعضی بازی‌ها که توسط خود ما تولید می‌شوند عملکرد متفاوتی را در دو کنسول به نمایش می‌گذارند، به عنوان مثال ری تریسینگ (Ray-tracing)، یکی از قابلیت هایی است که در سری اس شاهد آن نیستیم.

اسپنسر تاکید کرد که وجود کنسولی مانند ایکس باکس سری اس برای صنعت گیمینگ امری ضروری است، وجود یک کنسول پایین رده متناسب با نسل جدید، کاملا نیاز است و توسعه دهندگان باید بتوانند بازی‌های خود را نه تنها برای برادر بزرگتر آن یعنی اکس، بلکه برای نسخه‌ی ضعیف تر آن یعنی اس نیز عرضه کنند.

در انتها اسپنسر اینگونه به سخنان خود خاتمه بخشید:

من به عنوان کسی که پلتفرم‌های گیمینگ فراهم میکنم، انتظار دارم تا تمامی بازی‌ها بر روی هر دو مدل ایکس باکس در دسترس باشند، طی اتفاقی که با استودیوی لاریان افتاد، ما درس‌های زیادی گرفتیم و به نظر چیز نگران‌کننده‌ای در این باره وجود نخواهد داشت. وجود یک کنسول پایین رده ۳۰۰ دلاری برای صنعت گیمینگ بسیار ضروری است و خیلی خوشحالم که نینتندو موفق شده با سوییچ این کار را انجام دهد. ما متعهد به چنین عملی هستیم و وجود آن برای صنعت گیمینگ بسیار ضروری است.

Dota2Godofwar0385دکتره gsxrmeysambWitchersnowgirlmehdi_cd2006WalleR (سهام دار یوبی‌سافت)Absurd heroکلاغ∞Javad.StarکاکاسنگیDanialRanjbarzadehJim HawkinsStarfieldjohn117STv-alkalineآقای شکستهmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا