هاست پرسرعت
فناوری

قانون «فاصله‌گذاری اجتماعی» در دوران پاندمی از کجا آمد؟

قانون «فاصله‌گذاری اجتماعی» در دوران پاندمی از کجا آمد؟

جمهوری‌خواهان متن کامل مصاحبه‌ با فائوچی در ماه ژانویه را روز دوشنبه، درست چند روز قبل از شهادت عمومی‌ او که بسیاری در انتظار آن‌اند، منتشر کردند. آن‌ها قصد دارند فائوچی را به دلیل محدودیت‌هایی که در دوران همه‌گیری اعمال کرد و خودش هم اعتراف کرده است که در کند کردن گسترش ویروس تاثیر چندانی نداشته‌اند، بازخواست کنند.

مرکز ملی بهداشت و درمان بریتانیا با اشاره به تاثیر منفی ماسک‌ زدن بر یاد‌گیری و آموزش خواندن و نوشتن به دانش‌آموزان تاکید کرد که کاهش قابلیت یادگیری و عقب‌ماندگی اجتماعی در کودکان در این دوران کاملا مستند شده است. نتایج پژوهش دیگر این مرکز هم نشان می‌دهد که فاصله‌گذاری اجتماعی به افزایش موارد افسردگی، اضطراب عمومی، استرس حاد و درگیری با افکار مزاحم منجر شده است. 

دکتر فائوچی اوایل سال ۲۰۲۴ به یکی از مشاوران کمیته فرعی نمایندگان مجلس آمریکا درباره همه‌گیری کرونا گفت که قانون رعایت فاصله‌‌‌ اجتماعی دو متری بدون طرح و برنامه قبلی و کاملا اتفاقی به وجود آمد و او نمی‌داند که سروکله این قانون چطور پیدا شد.   

با توجه به رونوشت‌های کمیته، او زمانی‌ که برای پاسخگویی در مورد چگونگی شکل‌گیری این قانون تحت فشار قرار گرفت، گفت: «می‌دانید، یادم نیست. یهویی شد!»

او همچنین اذعان کرد از وجود تحقیقاتی که فاصله‌گذاری اجتماعی را تایید کند، اطلاعی ندارد و افزود که می‌داند اجرای چنین مطالعه‌ای «بسیار دشوار» است.

علاوه بر این‌‌، دکتر فائوچی گفت که به یاد نمی‌آورد چیزی خوانده باشد که نشان‌ دهد ماسک‌ زدن کودکان مانع ابتلا آن‌ها به کووید می‌شود. او به این سوال که آیا مطالعات یا داده‌هایی مبنی بر مزیت ماسک‌ زدن برای کودکان به خاطر دارد، پاسخ داد: «شاید؛ اما به طور خاص و دقیق چیزی یادم نمی‌آید.» 

دکتر فائوچی که در جریان همه‌گیری کرونا به یکی از مهم‌ترین چهره‌ها در آمریکا و جهان تبدیل شده بود، شهادت داد درباره اینکه استفاده از ماسک برای کودکان راهی مطمئن در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است، هیچ مطالعه‌ و تحقیقی انجام نشده است.

این مدیر سابق موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا (NIAID)، فرضیه نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا از یک موسسه ویروس‌شناسی در ووهان چین را «احتمال واقعی» دانست و گفت: «مردم سراغ جنبه‌های توطئه‌آمیز رفته‌اند، اما احتمال دارد نشت آزمایشگاهی باشد. من فکر می‌کنم که این موضوع ذاتا یک تئوری توطئه نیست، اما مردم چیزهایی از دل این ماجرا بیرون می‌کشند که واقعا احمقانه است.» 

این اعتراف از این جهت اهمیت دارد که او چهار سال پیش با انتشار مقاله‌ای، نظریه نشت از آزمایشگاه را رد کرده بود.

کمیته ویروس کرونا ماه‌ها زمان صرف کرد تا منشا این ویروس را که بسیاری از زندگی‌ها را از هم پاشید و جان شش میلیون نفر را گرفت، کشف کنند.

این کمیته به‌تازگی متوجه شده که دکتر دیوید مورنز، معاون سابق فائوچی، هم معمولا از طریق آدرس ایمیل‌ شخصی‌ با او در ارتباط بوده و با حذف فایل‌ها، می‌کوشیده است مشمول قوانین شفاف‌سازی دولتی بر اساس قانون آزادی اطلاعات نشود.

ایمیل‌های مورنز نشان داد که او یک کانال مخفی با فائوچی داشته است؛ آنچه باعث شد که برد ونستراپ، رئیس کمیته، از فائوچی بخواهد اطلاعات ایمیل شخصی‌اش را هم در اختیار کمیته قرار دهد.

 این کمیته در جلسه استماع سوم ژوئن بی‌تردید شفاف‌سازی درباره «کانال مخفی پشتیبان» فائوچی و مورنز را پیگیری خواهد کرد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا