هاست پرسرعت
خودرو

قدرت خودروهای برقی بنتلی ۲ برابر مدل‌های ۱۲ سیلندر خواهد بود!

قدرت خودروهای برقی بنتلی ۲ برابر مدل‌های ۱۲ سیلندر خواهد بود!

آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی بریتانیا اظهار داشت قدرت خودروهای برقی مدرن این خودروساز ۲ برابر قدرت خودروهای درون‌سوز مجهز به پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر خواهد بود.

خودروی بسیار لوکس و خاص بتور نشان دهنده آغاز عصر جدیدی برای بنتلی است، عصری که با پایان پیشرانه ۱۲ سیلندر و پس از آن خاتمه تولید مدل‌های ۶ و ۸ سیلندر آغاز می‌شود. بله بنتلی در عرض ۷ سال به برندی تمام برقی تبدیل خواهد شد و اولین محصول بدون آلایندگی آن نیز سال ۲۰۲۶ از راه خواهد رسید. آدریان هالمارک مدیرعامل این خودروساز مشهور در مصاحبه‌ای مفصل با مجله اتوکار به برخی جزئیات از محصولات برقی بنتلی اشاره داشته است.

بنتلی دو نوع باتری برای محصولات خود در نظر می‌گیرد و مدل‌های اسپرت با نشان اسپید از چیزی که هالمارک به عنوان “باتری‌های ۱۲ سیلندر” اشاره می‌کند سود خواهند برد. او خاطرنشان می‌سازد پیشرانه‌های برقی محصولات برقی این شرکت چیزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به پیشرانه‌های درون‌سوز فعلی بنتلی تولید خواهند کرد.

پیشرانه ۱۲ سیلندر توئین توربو در بنتلی بتور قدرت ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متر تولید می‌کند. هالمارک سال قبل در مصاحبه‌ای خبرساز احتمال تولید خودرویی برقی با قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۵ ثانیه‌ای را رد نکرده بود. از نظر شعاع حرکتی نیز مدیرعامل بنتلی قول داده خودروهای برقی بتوانند با یک‌بار شارژ مسافت ۵۶۰ تا ۷۲۰ کیلومتری را طی کنند. با استفاده از شارژر سریع نیز مالکان خواهند توانست ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کنند. مرد شماره یک بنتلی اظهار می‌دارد محصولات بدون آلایندگی این خودروساز شعاع حرکتی مشابهی با مدل‌های بنزینی امروزی خواهند داشت. هالمارک همچنین می‌گوید بنتلی های برقی از نظر ابعاد همان بنتلی همیشگی خواهند بود و بنابراین با محصولاتی بزرگ و باابهت طرف خواهیم شد:

کار ما ساخت بنتلی است نه خودروهای برقی با نشان‌ بنتلی!

البته هالمارک می‌گوید برای اینکه چنین خودروهایی آیرودینامیک و راندمان بهتری داشته باشند برخی تغییرات رخ خواهد داد. او علاوه بر موارد یاد شده به سوخت‌های مصنوعی نیز اشاره داشته است. اگرچه هالمارک معتقد است سوخت‌های مصنوعی واقعاً هیجان‌انگیز هستند و این تکنولوژی به بلوغ رسیده اما برای آنکه سوخت‌های مصنوعی تولید انبوه جایگزین سوخت‌های فسیلی شوند راه بسیار طولانی‌ای در پیش است. پورشه هم که مثل بنتلی عضو گروه فولکس‌واگن است تولید سوخت‌های مصنوعی را از اواخر سال ۲۰۲۲ در کارخانه‌ای در شیلی شروع کرده است. البته توماس شافر مدیرعامل برند فولکس‌واگن نظرات متفاوتی دارد و صحبت درباره سوخت‌های مصنوعی را سروصدای غیرضروری دانسته است. او همچنین از پیشرانه‌های درون‌سوز به عنوان تکنولوژی قدیمی نام می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا