هاست پرسرعت
خودرو

قدرت شورلت کوروت C8 پایه از ۵۰۰ اسب بخار فراتر می‌رود

قدرت شورلت کوروت C8 پایه از ۵۰۰ اسب بخار فراتر می‌رود

تصاویر جاسوسی کوروتی با سر اگزوزهای متفاوت را نشان داده‌اند که به گفتۀ برخی منابع نشان از افزایش قدرت موتور به بیش از ۵۰۰ اسب بخار دارد.

این روزها همهٔ توجه‌ها به کوروت Z06 معطوف شده اما بااین‌وجود شورلت هنوز کوروت استینگری پایه را فراموش نکرده است زیرا عکاسان جاسوس پروتوتایپی از این خودرو را در حال آزمایش در جاده‌های عمومی شکار کرده‌اند. هرچند در نگاه اول ممکن است این خودرو مثل یک C8 معمولی به نظر برسد اما نگاهی به قسمت عقب تفاوتی را نشان می‌دهد. همان‌طور که در تصاویر جاسوسی می‌بینید، این کوروت استینگری برخلاف سر اگزوزهای چهارتایی که در C8 استاندارد می‌بینیم به دو سر اگزوز باریک و بلند مجهز شده است که عجیب به نظر می‌رسد.

قدرت شورلت کوروت C8 پایه از ۵۰۰ اسب بخار فراتر می‌رود

آیا شورلت در حال آزمایش به‌روزرسانی پیشرانهٔ کوروت C8 است؟ طبق گزارشی که توسط GM آتوریتی منتشر شده است، تغییراتی در قوای محرکهٔ این ماشین در حال انجام است و سر اگزوزهایی که در این تصاویر دیده می‌شود درواقع لوله‌های مورد تأیید سازمان EPA هستند که می‌تواند برای آزمایش اصلاحات پیشرانه باشد. منابع ناشناسی ادعا کرده‌اند که این تغییرات قدرت موتور C8 را از ۴۹۵ اسب بخار کنونی به بیش از ۵۰۰ اسب بخار افزایش خواهد داد. هرچند این افزایش قدرت زیاد نیست ولی قطعاً برای خریداران این سوپرکار ارزان‌قیمت آمریکایی خوشایند خواهد بود.

قدرت شورلت کوروت C8 پایه از ۵۰۰ اسب بخار فراتر می‌رود

این اما اولین باری نیست که مهندسان شورلت در پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت اصلاحاتی انجام می‌دهند زیرا این موتور برای مدل ۲۰۲۲ هم به‌روزرسانی قابل‌توجهی را تجربه کرده که البته برای کاهش مصرف سوخت بود نه افزایش قدرت. زمانی که کوروت C8 برای مدل ۲۰۲۰ معرفی شد، مصرف سوخت آن در شهر ۱۵.۷ لیتر و در بزرگراه ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر بود اما سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای EPA شورلت را بر آن داشت تا در سیستم تحویل سوخت، سیستم مدیریت فعال سوخت و کالیبراسیون موتور تغییراتی ایجاد کند. این تغییرات مصرف سوخت شهری را به ۱۴.۷ لیتر کاهش داد اما مصرف سوخت ترکیبی تغیری نداشته و مثل قبل ۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.

قدرت شورلت کوروت C8 پایه از ۵۰۰ اسب بخار فراتر می‌رود

حالا که شورلت موفق به کاهش مصرف سوخت کوروت شده، به نظر می‌رسد در تلاش است تا قدرت موتور را هم افزایش دهد. فعلاً از زمان دقیق عرضهٔ این نسخهٔ بروز شده خبر نداریم ولی به گفتهٔ همان منابع مذکور، این تغییرات برای مدل ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد و رونمایی رسمی آن در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۴ صورت خواهد گرفت.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا