هاست پرسرعت
خودرو

لافراری آپرتا چیتا موتورز، فراری دست‌ساز ایرانی

لافراری آپرتا چیتا موتورز، فراری دست‌ساز ایرانی

یک شرکت ایرانی بنام چیتا موتورز اقدام به ساخت رپلیکای دقیقی از فراری لافراری آپرتا کرده است. در این خودرو از پیشرانه تقویت‌شده نیسان ماکسیما استفاده شده است.

ساخت خودروهایی مشابه مدل‌های مشهور و گران‌قیمت جهان توسط شرکت‌ها و افراد متفرقه در دنیا موضوعی مرسوم است و نمونهٔ آن را قبلاً در کشورمان هم با لامبورگینی مورسیه‌لاگو دست‌ساز که در سال ۱۳۹۷ معرفی شد دیده‌ایم. به این خودروها رپلیکا (Replica) گفته می‌شود. حال شرکتی بنام چیتا موتورز در تالار همایش بین‌المللی صداوسیمای تهران در حضور معاون وزارت صمت رسماً از فراری لافراری دست‌ساز خود رونمایی کرده است. این شرکت در سال ۱۳۹۸ با هدف طراحی و ساخت خودروهای سوپراسپرت در مشهد تأسیس شده است.

لافراری آپرتا چیتا موتورز، فراری دست‌ساز ایرانی

لافراری اولین محصول چیتا موتورز محسوب می‌شود و از آن به‌عنوان قوی‌ترین بازطراحی لافراری در جهان یاد شده است. این پروژه توسط تیم شش‌نفره چیتا موتورز انجام شده و طی آن بیش از هزار قطعه با استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته شده است. این شرکت برای لافراری دست‌ساز خود نسخهٔ آپرتا یا روباز این خودرو را انتخاب کرده است. این نسخه اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ رونمایی و فقط ۲۱۰ دستگاه از آن ساخته شد. سیستم شاسی لافراری چیتا موتورز طی یک پروژه مستقل طراحی و تولید شده و جنس ورق شاسی از آلیاژ خاصی است. تمامی فاکتورهای اساسی در طراحی شاسی، ازجمله خمش، پیچش، ضریب شکست و … با استفاده از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای طراحی موردبررسی قرار گرفته است. پروژه ساخت این خودرو بیش از ۱۱ هزار ساعت زمان برده است.

لافراری آپرتا چیتا موتورز، فراری دست‌ساز ایرانی

به گفته شرکت ایرانی، این پروژه با حداکثر میزان داخلی‌سازی انجام شده است. به‌عنوان‌مثال، چراغ‌های عقب و شبکه‌های لانه‌زنبوری خودرو در نمای عقب و جلو توسط شرکت چیتا موتور ساخته شده‌اند. علاوه بر این، تمامی ادوات داخلی ازجمله صندلی‌ها، کمربندها، کنسول میانی و کلیدها طبق نمونه اصلی توسط این شرکت ایرانی ساخته شده‌اند. بدنه این خودرو از فیبر کربن بوده و طراحی سقف بازشوی آن مشابه نمونه اصلی است. همچنین، ورودی‌های هوا نیز در این خودرو مانند نمونه اصلی طراحی شده‌اند.

لافراری آپرتا چیتا موتورز، فراری دست‌ساز ایرانی

در سینهٔ لافراری آپرتای ایرانی اما بجای نیروگاه ۶.۳ لیتری V12 اصلی لافراری، نسخهٔ تقویت‌شدهٔ پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 نیسان ماکسیما قرار گرفته است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. البته به گفتهٔ چیتا موتورز، به دلیل محدودیت‌ها برای دریافت مجوز، فعلاً به‌طور موقتی از این پیشرانه استفاده شده و اقدامات اولیه برای وارد کردن پیشرانه‌ای مناسب این خودرو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار در حال انجام است.

لافراری آپرتا چیتا موتورز، فراری دست‌ساز ایرانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا