هاست پرسرعت
خودرو

لامبورگینی اوروس ۲در کوپه؛ وناتوس محصول خبرساز منصوری برای ۲۰۲۳

لامبورگینی اوروس ۲در کوپه؛ وناتوس محصول خبرساز منصوری برای ۲۰۲۳

ایده‌های عجیب منصوری برای سفارشی‌سازی خودروهای لوکس با رونمایی از لامبورگینی اوروس دودر به مرحله‌ی جدیدی رسیده است. وناتوس به سفارش مشتری با تولید محدود عرضه می‌شود.

پیش از این، کیت بدنه‌های اختصاصی و رنگ‌آمیزی دیوانه‌وار در محصولات منصوری، خبرساز شده بود؛ اما تبدیل یک شاسی بلند چهاردر به کوپه‌ی دودر، فصل جدیدی برای منصوری محسوب می‌شود. این روند می‌تواند گروه جدیدی از محصولات تیونینگ‌شده را به دنیا معرفی کند؛ مثلا رولزرویس کالینان یا بنتلی بنتایگا دودر با برند منصوری، دور از انتظار نیست.

اوروس 2در منصوری نمای جانبی

اسم خودرو Venatus Coupe Evo C گذاشته شده است. وناتوس در زبان لاتین، شکار معنی می‌دهد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط منصوری، از مدت‌ها قبل چند متقاضی برای اوروس دودر وجود داشته است. منصوری برای این پروژه، حدود ۱/۵ سال زمان صرف کرده تا ایده با رعایت استاندارهای ایمنی و فنی به واقعیت تبدیل شود.

اوروس 2در منصوری نمای بالا

ستون وسط در خودروی منصوری، ۲۰ سانتی‌متر به عقب منتقل شده و در جلو به همین میزان، بزرگ‌تر از نمونه‌ی استاندارد است. تجهیزات ایمنی، شامل حسگرها و ایربگ‌های جانبی، کاملا مشابه نسخه‌ی کارخانه نصب شده و عمل می‌کنند.

حجم‌دهی بدنه با ظرافت بالا انجام شده و روی درها، طرح Y دیده می‌شود. متفاوت از اوروس استاندارد، وناتوس دارای ورودی هوای بزرگ، نزدیک چرخ عقب است تا ضمن بهبود آیرودینامیک، ظاهر تهاجمی و اسپرت خودرو را افزایش دهد. ستون C انتهای بدنه و بال عقب هم، ادوات فیبرکربن نصب شده است.

اوروس 2در منصوری نمای پشت

تجهیزات فنی وناتوس، مشابه اوروس استاندارد خواهد بود. با این شرایط، ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌شود. محصول منصوری در زمان ۲/۹ ثانبه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۲۳ کیلومتر برساعت دارد. نسخه‌ی اصلی اوروس با سرعت محدودشده به ۳۱۰ کیلومتر برساعت تولید می‌شود.

اوروس 2در منصوری نمای کابین

مشابه دیگر محصولات منصوری، کابین وناتوس نیز تفاوتی شگفت‌انگیز با خودروی استاندارد کارخانه دارد. صندلی‌ها، سقف، تودری‌ها و کفپوش، تماما با چرم آبی‌رنگ و جزئیات سفید تعویض شده است. برای دسترسی به ردیف عقب، صندلی‌های برقی جمع‌شونده در جلو وجود دارند.

اوروس 2در منصوری نمای اصلی

تنها نمونه‌ی تولید شده از وناتوس، به سفارش خریدار خصوصی تکمیل شده و تحویل مشتری خواهد شد. منصوری اعلام کرده است تنها ۷ نسخه‌ی دیگر از این خودرو را تولید خواهد کرد. قیمت نهایی وناتوس مشخص نیست اما باتوجه به آستانه قیمت ۲۳۰ هزار دلار اوروس در بازار جهانی و حدود قیمت دیگر محصولات منصوری، می‌توان هزینه خرید وناتوس را حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار برآورد کرد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا