هاست پرسرعت
خودرو

لامبورگینی تمراریو 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت

لامبورگینی تمراریو 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت

به گفتهٔ استفان وینکلمن، قوای محرکهٔ جانشین هوراکان با یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو و سه موتور الکتریکی، حدود ۹۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
لامبورگینی تمراریو 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت

حدود دو هفته پیش، لامبورگینی پیشرانهٔ جانشین هوراکان که با نام تمراریو شناخته می‌شود را معرفی کرد. در این خودرو بجای پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی قبلی، شاهد قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی خواهیم بود که از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با ردلاین ۱۰ هزار rpm تشکیل شده است. می‌دانستیم که این پیشرانهٔ V8 به‌تنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که یک سیستم هیبریدی سه موتوره مشابه روئلتو هم آن را همراهی خواهد کرد. حال مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در پستی در لینکدین فاش کرده است که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی تمراریو مجموعاً حدود ۹۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

لامبورگینی تمراریو 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت

هدف لامبورگینی این است که روئلتو تحت‌الشعاع تمراریو قرار نگیرد. ازآنجایی‌که پرچم‌دار V12 سنت آگاتا ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت دارد، جانشین هوراکان حدود ۱۰۰ اسب بخار ضعیف‌تر خواهد بود. البته انتظار می‌رود این سوپرکار جدید V8 بجای قدرت بیشتر روی گشتاور تمرکز داشته باشد. همچنین برخلاف پیشرانه‌های توربو که معمولاً دور بالایی ندارند، همان‌طور که اشاره شد، ردلاین موتور تمراریو به ۱۰ هزار rpm می‌رسد. به‌احتمال‌زیاد، این توربوشارژرها از نیروی کمکی برقی بهره می‌برند یعنی مشابه چیزی که در پورشه ۹۱۱ GTS هیبریدی دیدیم.

لامبورگینی تمراریو 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت

در موتورهای توربوشارژ برای جلوگیری از ناک زدن، معمولاً دور توربوشارژرها محدود می‌شود اما گروه فولکس‌واگن تکنولوژی‌ای بنام e-Booster را به کار گرفته که اساساً یک موتور برقی روی شافت توربوشارژر است. این موتور برقی با چرخاندن کمپرسور توربو، در دورهای پایین باعث پاسخگویی سریع‌تر می‌شود تا فشار گازهای اگزوز به‌اندازهٔ کافی بالا برود. همچنین زمانی که بوست توربو به فراتر از حد نیاز می‌رسد، این موتور برقی توربو را محدود کرده و از این طریق تولید انرژی خواهد کرد.

لامبورگینی تمراریو 900 اسب بخار قدرت خواهد داشت

همان‌طور که اشاره شد، تمراریو از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که طبیعتاً باید شامل یک موتور در هرکدام از چرخ‌های جلو به همراه موتور سومی باشد که احتمالاً بین پیشرانهٔ V8 و گیربکس قرار می‌گیرد. هدف از این طراحی ارائهٔ شخصیت منحصربه‌فرد تمراریو بدون قربانی کردن تعامل و درگیری موتور V10 قبلی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا