لذت رانندگی با شاسی بلند بی ام و X6 M تیونینگ در اتوبان؛ رقیب اوروس!

لذت رانندگی با شاسی بلند بی ام و X6 M تیونینگ در اتوبان؛ رقیب اوروس!

مدل جدید X6 با امکانات M یکی از پرشتاب‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا و گران‌ترین تولیدات بی‌ام‌و است.

اولین شاسی‌بلند بی‌ام‌و با کد مدل X5 در سال ۱۹۹۹ رونمایی شد. نسخه‌ی کوپه با کمی افزایش ابعاد بدنه، X6 نام گرفت و سال ۲۰۰۸ به تولید رسید تا یکی از محبوب‌ترین خودروهای بی‌ام‌و باشد. نسل‌های بعدی، موفقیت نسل اول را تکرار نکردند اما همچنان سودآور و پرتقاضا محسوب می‌شوند.

جدیدترین مدل X6 امروزه با نسل سوم درحال تولید است. این خودرو سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و حالا یکی از معدود محصولات بی‌ام‌و محسوب می‌شود که نسخه‌ی هیبرید یا پلاگین هیبرید ندارد. چهار نوع پیشرانه‌ی بنزینی و دو مدل دیزلی، بی‌ام‌و X6 را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای علاقه‌مندان شاسی‌بلندهای اسپرت تبدیل کرده‌اند.

تنها گیربکس قابل سفارش برای X6 امروزی، ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان است که با نام ۸HP شناخته می‌شود. این جعبه‌دنده سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و حالا روی انواع خودروهای بی‌ام‌و، آئودی، آلفارومئو، رولزرویس، بنتلی و حتی مدل‌های امریکایی مثل جیپ رانگلر و دوج دورانگو SRT هلکت نصب می‌شود.

مدل‌های استاندارد X6M مجهز به موتور توئین توربو شارژ ۴/۴ لیتری با قدرت ۶۰۰ تا ۶۲۵ اسب بخار هستند. نهایت گشتاور این خودرو به ۷۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه با نهایت سرعت محدودشده به ۲۵۰ کیلومتر برساعت فراهم کند. وزخ خالص X6M حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم است و همراه سیستم دو دیفرانیسل، میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌دهد.

نسخه‌ی تیونینگ‌شده از X6M در ویدئوی گروه هلندی اتوتاپ NL، قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۹۳۵ نیوتن‌متر دارد. این نمونه، براساس اطلاعات فنی منتشر شده، در زمان ۳/۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و با حذف محدودکننده، نهایت سرعت بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر برساعت دارد.

یکی از نکات جالب در ویدئو، پلاک ایتالیایی برای خودرو است. مدل استاندارد X6M آستانه قیمت ۱۱۵ هزار دلار دارد و به‌ندرت با آپشن‌های سفارشی در ایتالیا دیده می‌شود. خودروی موجود در فیلم، مجهز به رینگ‌های ۲۱ اینچ، رنگ بدنه‌ی زرشکی متالیک موسوم به Ametrin Metallic و کالیپر ترمزهای تقویت‌شده به رنگ قرمز است. مجموع این امکانات به‌علاوه‌ی هزینه‌ی تیونینگ، احتمالا قیمت نهایی را به ۱۵۰ هزار دلار می‌رساند. نام و مشخصات گروه یا شرکت ارتقادهنده‌ی خودرو ذکر نشده است.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل