هاست پرسرعت
خودرو

لوسید ایر GT در برابر شورولت کوروت Z06؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟


Notice: Undefined index: host in /home/gsxr/domains/gsxr.ir/public_html/wp-content/plugins/jannah-optimization/inc/lazyload.php on line 133

لوسید ایر GT در برابر شورولت کوروت Z06؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

تقابل خودروهای بنزینی و برقی همواره با جنجال و جذابیت‌های فراوانی همراه بوده و اخیراً شورولت کوروت Z06 در برابر لوسید ایر GT قرار گرفته تا ببینیم کدام‌یک پیروز میدان خواهد بود.

لوسید ایر گرن تورینگ و شورولت کوروت Z06 یک وجه اشتراک دارند. البته باید گفت وجوه اشتراک آن‌ها زیاد است چراکه هر دو دارای صندلی و چهار چرخ هستند و می‌توانند افراد را جابجا کنند؛ اما در دنیای gsxr تنها وجه اشتراک دو خودروی موردبحث سرعت بسیار زیاد در خط مستقیم خواهد بود. همین معیار برای دست ‌و پا کردن یک مسابقه درگ جذاب کفایت می‌کند اما نشریه ادموندز درگ U را برای رقابت در نظر گرفته است. به این ترتیب مسابقه درگ شورولت کوروت Z06 و لوسید ایر GT شامل درگی به همراه ترمز گیری، دور زدن ۱۸۰ درجه و یک مسابقه درگ دیگر خواهد بود. همچنین برگزاری چنین مسابقه‌ای به معنای آن خواهد بود که ایر گرند تورینگ با ۸۱۹ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک باید چیزی فراتر از سرعت ‌بالا در خط مستقیم را ارائه کند.

پیشرانه ۸ سیلندر کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت نیز باید کاملاً تحت‌فشار قرار گیرد هرچند وزن این خودرو بسیار کمتر از لوسید است. در روی کاغذ شورولت خودروی سریع‌تری است و در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که این رقم برای لوسید به ۳ ثانیه می‌رسد. البته کوروت برای ثبت چنین زمانی باید لانچ فوق‌العاده‌ای داشته باشد درحالی‌که لانچ سدان لوسید راحت‌تر انجام خواهد گرفت. همین‌جا یک سؤال مهم پیش می‌آید: اگر همه‌چیز برای راننده کوروت طبق برنامه پیش نرود، ایر از پرفورمنس کافی برای پیش افتادن در خط مستقیم و سپس ترمز کردن و بازگشت در مسیر مخالف را خواهد داشت؟

پاسخ این سؤال در مسابقه اول داده می‌شود. هر دو خودرو با یکدیگر مسابقه را شروع می‌کنند اما واضح است که کوروت Z06 در یافتن کشش مناسب به تقلا می‌افتد. به همین خاطر لوسید پیشی می‌گیرد و اگر این درگ ۴۰۰ متر بود قطعاً می‌توانست شورولت را شکست دهد. در این نقطه فاصله‌ای به اندازه چند خودرو بین لوسید و شورولت وجود دارد اما مسابقه فقط به نیمه رسیده و اینجا Z06 خودی نشان می‌دهد. لوسید در پنهان کردن وزن بالای خود به مشکل می‌خورد درحالی‌که کوروت با ترمز کردن آب رفته را به جوی برمی‌گرداند. هر دو خودرو با هم دور می‌زنند اما Z06 سریع‌تر از پیچ خارج می‌شود و در نهایت پیروزی شیرینی را کسب می‌کند.

البته در مسابقه دوم راننده‌ها تعویض می‌شوند و Z06 لانچ بسیار بهتری انجام می‌دهد و تا مسافت ۴۰۰ متر هر دو خودرو شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت می‌کنند ولی در زمان ترمز گرفتن سدان برقی لوسید با وزن سنگین خود نمی‌تواند عملکردی مشابه کوروت اسپرت داشته باشد و Z06 این مسابقه را نیز با فاصله چندین خودرو پیروز می‌شود تا بار دیگر نشان دهد همه‌چیز به پرفورمنس خط مستقیم مربوط نمی‌شود و خودروهای برقی باید پیشرفت‌های زیادی در دیگر جنبه‌ها داشته باشند. رانندگان می‌گویند اگر لوسید از لاستیک‌های پرفورمنس بجای نمونه‌های چهارفصل استفاده می‌کرد شاید عملکرد بهتری داشت. با این وجود به نظر نمی‌رسد ایر GT بتواند در زمین سرعت، ترمز و عبور از پیچ‌ها باعث نگرانی کوروت شود. نظر شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا