هاست پرسرعت
خودرو

لینک اند کو ۰۶ EM-P فیس لیفت؛ شاسی‌بلند چینی با برد برقی ۱۰۰ کیلومتر

لینک اند کو ۰۶ EM-P فیس لیفت؛ شاسی‌بلند چینی با برد برقی ۱۰۰ کیلومتر

مشخصات مربوط به نسخه فیس لیفت لینک اند کو ۰۶ EM-P در وب‌سایت وزارت صنعت چین منتشر شد. این خودروی پلاگین هیبریدی در حالت برقی حداکثر شعاع حرکتی ۱۰۲ کیلومتری خواهد داشت.

خودروی موردبحث از پلتفرم BMA مدل قبل از فیس لیفت استفاده کرده و در بخش طراحی ظاهری شاهد استفاده از زبان طراحی جدیدی هستیم که اولین بار در لینک اند کو ۰۸ معرفی شده بود. نسخه به‌روز شده ۰۶ EM-P همچنین دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی است. همان‌طور که گفته شد در بخش بدنه شاهد طراحی مشابه مدل ۰۸ هستیم به گونه‌ای که دیلایت ها شکل عمودی به خود گرفته‌اند. چراغ‌های اصلی نیز درون جلوپنجره ادغام شده‌اند. سپر جلوی خودرو نیز هم‌اکنون پذیرای ورودی هوای بزرگی شده است.

وقتی به بخش عقب لینک اند کو ۰۶ EM-P فیس لیفت نگاه کنید شاهد چراغ‌های نازک و سپری شلوغ با نوارهای افقی تزئینی خواهید بود. تریم پلاستیکی زیر بدنه نیز جزو دیگر ویژگی‌های خودروی موردبحث است. در کل طراحی ظاهری نسخه فیس لیفت ۰۶ خوب از کار درآمده هرچند به خاطر چراغ‌های نازک و تریم پلاستیک زیاد در جای‌جای بدنه می‌توان از آن انتقاد کرد. طول/عرض/ارتفاع لینک اند کو ۰۶ EM-P فیس لیفت به ۴۳۵۰/۱۸۲۰/۱۶۲۵ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۶۴۰ میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب نسخه فیس لیفت شده این خودرو ۱۰ میلی‌متر طویل‌تر از قبل خواهد بود. نکته قابل‌ذکر اینکه پلتفرم BMA خودرو در محصولات ارزان‌قیمت جیلی همچون بینیوئه و سدان امگرند بکار رفته است. ۰۶ EM-P در ده ‌تریم عرضه می‌شود و زاویه حمله و فرار آن نیز در وب‌سایت وزارت صنعت چین ۱۸ و ۲۲ درجه اعلام شده است.

زیر کاپوت شاسی‌بلند کوچک یاد شده پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و یک پیشرانه برقی با ۲۱۸ اسب بخار قدرت قرار دارد هرچند مجموع قدرت تولیدی این دو پیشرانه اعلام نشده ولی می‌دانیم باتری تولیدی شرکت SVOLT ظرفیت ۱۹.۱ کیلووات ساعتی دارد و در حالت برقی شعاع حرکتی ۱۰۲ کیلومتری را فراهم می‌کند. در مجموع باید گفت نسخه به‌روز لینک اند کو ۰۶ زیبا به نظر می‌رسد و تنها نقطه‌ضعف آن را می‌توان پلتفرم ساده و ارزان BMA دانست. استفاده از سیستم پلاگین هیبریدی باعث می‌شود چنین خودرویی شانس فروش خوب در چین را داشته باشد. همچنین فکر می‌کنیم مشتریان اروپایی نیز به این خودرو روی خوش نشان دهند هرچند برنامه رسمی لینک اند کو برای عرضه آن در قاره همیشه‌سبز اعلام نشده است. تا به اینجا فقط لینک اند کو ۰۱ در اروپا عرضه شده است و گفته می‌شود مدل برقی ۰۲ نیز راهی این بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا