هاست پرسرعت
خودرو

مالک مسابقات فرمول 1 رقابت‌های موتو جی پی را خریداری کرد

مالک مسابقات فرمول 1 رقابت‌های موتو جی پی را خریداری کرد

از این پس مسابقات موتو‌جی‌پی همانند فرمول ۱ توسط «لیبرتی مدیا» کنترل خواهند شد.

مجموعه رسانه‌ای آمریکایی، «لیبرتی مدیا»، که هم‌اکنون مالکیت رقابت‌های فرمول ۱ را در دست دارد، برای مالکیت رقابت‌های «WorldSBK» و موتوGP، شرکت «دورنا اسپرتز» را به‌عنوان سهامدار اصلی این دو مسابقه به مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرده است. گویا پیش از این هم تحلیلگران انتظار داشتند چنین قراردادی به ثمر برسد. به‌این‌ترتیب، مالک مسابقات فرمول ۱، کسر ۸۶ درصدی سهام دورنا را در اختیار دارد و از این طریق می‌تواند دو مسابقه مشهور موتورسواری جهان را کنترل کند. باقی ۱۴ درصد سهام دورنا در اختیار مدیران بالارده این شرکت است.  شرکت اسپانیایی دورنا در سال ۱۹۹۲، دوره مشهور ۵۰۰، مالکیت موتوGP را در اختیار گرفته بود.

مالک مسابقات فرمول 1 رقابت‌های موتو جی پی را خریداری کرد

مقالات مرتبط:

هرچند نوشتار قرارداد به اتمام رسیده است اما اجرای آن تا پایان سال جاری میلادی به درازا خواهد کشید. شرکت لیبرتی مدیا در سال ۲۰۱۷ سهم همکارش و مالک «CVC  کپیتال»، «برنی اسلستون»، را خریدای کرد و با ایجاد تغییرات گوناگون، طرفداران بیشتری را به‎ویژه در ایالات‌متحده به این ورزش پرهیجان جذب کرده است. یکی از مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت، افزودن گرندپری ایالات‌متحده به تقویم فرمول ۱ به شمار می‌رود.

مالک مسابقات فرمول 1 رقابت‌های موتو جی پی را خریداری کرد

تولید مستند محبوب «راندن برای بقا» هم از اقدامات این رسانه بود که با همکاری شرکت تولید و پخش فیلم «نتفلیکس» به سرانجام رسید و این رقابت‌ها را بیش‌ازپیش تبلیغات کرد. موتوGP هم با تولید یک برنامه با نام «موتوGP آلتیمیت» تلاش  کرد مسیر فرمول ۱ را دنبال کند اما به موفقیت نرسید.

مالک مسابقات فرمول 1 رقابت‌های موتو جی پی را خریداری کرد

هرچند امضای قرارداد یادشده برای موتوGP مثبت به نظر می‌رسد اما برخی طرفداران از مالکیت لیبرتی مدیا اظهار  نگرانی کرده‌اند؛ آن‌ها می‌گویند ممکن است این رسانه همان کاری را که با فرمول ۱ انجام داد با موتوGP هم انجام دهد و در نتیجه سیاست‌های آنان، هزینه ساخت موتورسیکلت افزایش پیدا کند، تکیه بر آیرودینامیک از حد لازم فراتر رود، بینندگان شاهد سبقت‌های کمتری باشند و رقابت‌ها سردتر شوند. اینکه تاثیر مجموعه لیبرتی بر این رقابت‌ها چگونه خواهد بود، تنها با گذر زمان مشخص می‌شود اما با توجه به سابقه آن‌ها در محبوب‌سازی رقابت‌های فرمول ۱ برای بینندگان جدید، احتمال می‌رود طیف بیشتری از مردم در آینده با رقابت درجه ۱ موتورسواری جهان آشنا شوند. نظر شما درباره رقابت‌های موتوGP چیست؟ آیا آن را به رقابت «آیل‌آو‌من» ترجیح می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا